کد خبر: ۶۶۹۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

در این مطلب با برخی عادات شایع که می‌توانند موجب میگرن شوند، آشنا خواهید شد.

عادت های بدی که محرک میگرن هستندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هیپوگلیسمی یا قند خون پایین می‌تواند زمانی که بسیار گرسنه هستید، رخ داده و موجب انبساط یا انقباض رگ‌های خونی شود که این شرایط می‌تواند محرک یک میگرن باشد.

اگر تا به حال میگرن را تجربه کرده اید از یک نکته آگاه هستید: بهتر است از آن‌ها پرهیز شود. اما عادات روزانه شما می‌توانند در بروز علائم میگرن نقش داشته باشند.

در شرایطی که برخی محرک‌های شناخته شده برای میگرن وجود دارند، آگاهی از این که کدام یک بر شما اثرگذار هستند، اهمیت دارد، زیرا محرک‌ها از فردی به فرد دیگر می‌توانند متفاوت باشند. در ادامه با برخی عادات شایع که می‌توانند موجب میگرن شوند، بیشتر آشنا می‌شویم.

احساس استرس

استرس یک عامل کلیدی بزرگ و اغلب به عنوان محرکی شایع برای میگرن شناخته می‌شود. ساعات کار طولانی یا انجام فعالیتی که موجب استرس در شما می‌شود، ممکن است محرک یا تشدید کننده یک سردرد باشند.

برای بسیاری از مبتلایان به میگرن، استرس به عنوان محرک شماره یک بروز این شرایط محسوب می‌شود.

دارو‌های ضد افسردگی و صحبت درمانی گاهی اوقات می‌توانند به کاهش استرس، و پیرو آن، تعداد سردرد‌هایی که تجربه می‌کنید، کمک کنند، اما فراگیری چگونگی مدیریت استرس و واکنش بدن شما به آن گزینه‌ای کاربردی‌تر نسبت به تلاش برای خلاص شدن از آن محسوب می‌شود. شما می‌توانید فعالیت‌های تسکین دهنده استرس مانند مدیتیشن ذهن آگاه، یوگا، تصویرسازی ذهنی هدایت شده، و تکنیک‌های تن‌آرامی را امتحان کنید.

نادیده گرفتن رژیم غذایی

برخی مواد غذایی مانند مونوسدیم گلوتامات، طعم دهنده‌ای که بیشتر در سوپ‌ها و دیگر غذا‌های پردازش شده یافت می‌شود، کافئین، شکلات، سویا، پنیر‌های کهنه، گوشت‌های پردازش شده، و شیرین کننده‌های غیرمغذی مانند آسپارتام، می‌توانند محرک میگرن باشند.

شما باید مواد غذایی محرک مشکوک را از رژیم غذایی خود کنار گذاشته و شرایط را بررسی کنید که آیا تغییری در بروز میگرن‌ها حاصل می‌شود یا خیر. البته، کارشناسان نسبت به حذف بیش از حد مواد غذایی به طور همزمان هشدار داده اند. هدف شما باید شناسایی محرک‌های خاص باشد و به ناگاه نباید بسیاری از مواد غذایی را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید.

نوشیدنی‌های الکلی، به طور ویژه شراب قرمز، نیز برای افراد بسیاری یک محرک برای میگرن محسوب می‌شود. البته این شرایط به میزان حساسیت هر فرد به الکل بستگی دارد.

جا انداختن وعده‌های غذایی و عدم مصرف مایعات کافی

هیپوگلیسمی یا قند خون پایین می‌تواند زمانی که بسیار گرسنه هستید، رخ داده و موجب انبساط یا انقباض رگ‌های خونی شود که این شرایط می‌تواند محرک یک میگرن باشد. افزون بر این، گرسنگی به سطح استرس بدن اضافه می‌کند.

کم آبی بدن نیز می‌تواند موجب فشار خون پایین شود که محرکی برای میگرن است، از این رو، نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز اهمیت دارد. تامین آب مورد نیاز بدن می‌تواند به مبارزه با خستگی نیز کمک کند که حین یا پس از یک میگرن شایع است.

حضور در محیطی با نور زیاد، سر و صدای بلند، و روایح قوی

افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند، ممکن است حساسیت خاصی به بو، صدا، و نور از قبیل: دود، روایح شیمیایی در عطر‌ها و لوسیون ها، و سیستم روشنایی پر نور اداره خود داشته باشند.

برخی افراد پس از ورود به یک فروشگاه بزرگ و در مواجهه با نور و غرفه‌های عطرفروشی نیاز به ترک محل را در خود احساس می‌کنند. اگر این قبیل شرایط محرک علائم میگرن هستند، بهترین گزینه پرهیز از آن‌ها محسوب می‌شود.

وقت گذرانی بیش از حد در برابر نمایشگر‌ها

نوری که از نمایشگر دستگاه‌های الکترونیکی منتشر می‌شود می‌تواند افراد مبتلا به میگرن را آزار دهد. برای کار با این دستگاه ها، نور نمایشگر را کاهش دهید یا از فیلتر‌های نور آبی استفاده کنید.

اما این تنها نور نیست که مشکل آفرین محسوب می‌شود. گاهی اوقات وضع اندامی نامناسب افراد هنگام استفاده از این دستگاه‌ها نیز می‌تواند به بروز مشکل منجر شود. تا حد امکان نمایشگر را هم سطح با چشمان خود نگه داشته و از نگاه کردن به سمت پایین پرهیز کنید.

گاهی اوقات مشکلات گردن و شانه محرک اصلی سردرد افراد محسوب می‌شوند.

خواب نامنظم

خواب بیش از حد کم یا زیاد می‌تواند محرک میگرن باشد. افرادی که یک برنامه خواب منظم حتی در روز‌های آخر هفته را دنبال می‌کنند، می‌توانند احتمال بروز میگرن ناشی از شرایط نامناسب خواب را کاهش دهند.

کیفیت خواب نیز اهمیت دارد. متاسفانه، اگر میگرن بر کیفیت خواب شما تاثیر می‌گذارد، این شرایط می‌تواند خطر میگرن‌های بیشتر را افزایش دهد.

یک گزینه برای بهبود کیفیت خواب عدم استفاده از نمایشگر‌ها مانند تلویزیون یا گوشی هوشمند پیش از خواب است، زیرا نور می‌تواند شما را بیدار نگه دارد.

دندان قروچه

اختلالات مفصل گیجگاهی‌زیرواره‌ای (TMJ) و دندان قروچه می‌توانند موجب فک درد و محرک تنش یا سردرد‌های میگرنی باشد. گاهی اوقات، افراد اختلالات مفصل گیجگاهی‌زیرواره‌ای را در نتیجه استرس تجربه می‌کنند.

اگر به دندان قروچه چه هنگام خواب یا طی روز به عنوان محرکی برای میگرن مشکوک هستید با پزشک خود مشورت کنید.

چه زمانی کمک اضطراری دریافت کنیم؟

در شرایطی که میگرن‌ها دردناک هستند و می‌توانند زندگی روزانه شما را تحت تاثیر قرار دهند، اگر با سردردی شدید که همانند موارد دیگر نیست یا در زندگی شما اختلال ایجاد می‌کند، مواجه هستید، ممکن است به توجه پزشکی فوری نیاز داشته باشید. این قبیل سردرد‌ها گاهی اوقات می‌توانند به شرایطی جدی‌تر مانند سکته مغزی یا مننژیت اشاره داشته باشند.

منبع: عصر ایران

انتهای پیام/

عاداتی بد که محرک میگرن هستند

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر