شایعات درباره علت فوت دنیا ویسی از کجا شروع شد؟

دنیا ویسی دختر بچه ۷ ساله براثر فروریختن دیوار فرسوده مدرسه جان خود را از دست داد، اما مدعیان حقوق بشر از یک حادثه و اتفاق، به قتل رسیدند.

شایعات درباره علت فوت دنیا ویسی از کجا شروع شد؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دنیا ویسی دانش‌آموز کلاس اول دبستان، بر اثر فروریختن دیوار مدرسه‌ در روستای گرماش استان کردستان جان خود را از دست داد و دوشنبه هفته گذشته این خبر در رسانه‌ها منتشر شد. این موضوع که کودکی برای علم آموزی از خانه خارج شده باشد اما بر اثر تخریب دیوار فرسوده مدرسه در ساعت آموزشی جان خود را از دست داده باشد خبری بسیار ناراحت کننده است؛ سخت ‌تر از شنیدن این خبر برای خانواده و مردم، گمانه‌زنی‌های خیالی درباره علت جان بختن این کودک است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج، محمد سعید کنعانی قبل از ظهر روز دوشنبه 16 مهر 97 درباره فوت دنیا ویسی بر اثر ریزش بخشی از دیوار حیاط مدرسه‌اش در روستای گرماش به‌علت فرسوده بودن بنا اینگونه توضیح داد: یکی از دانش‌آموزان پایه اول دبستان به‌ نام دنیا ویسی مصدوم و توسط مدیرآموزگار و پدرش به بیمارستان بعثت سنندج برده شد، اما متأسفانه براثر جراحات وارده این کودک فوت کرد.

مدتی از انتشار خبر جان باختن این کودک 7 ساله نگذشته بود که هدیه کیمیایی روزنامه‌نگار روزنامه قانون با انتشار پستی در حساب کاربری توئیتر خود زمینه ساز انتشار گمانه‌زنی‌هایی درباره علل فوت این کودک در فضای مجازی شد. این پست در فضای مجازی و در بین کاربران واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است.

شایعات پیرامون علت فوت دنیا ویسی از کجا شروع شد؟

برخی از کاربران و سلبریتی ها نیز بدون در نظر گرفتن صحت و سقم چنین ادعایی دست آن را بازنشر کردند. از جمله این افراد، مهناز افشار بود که بار دیگر نسنجیده به چنین اقدامی دست زد. افشار بدون آنکه منتظر بماند و ببیند این ادعا تا چه اندازه صحت دارد، تلاش کرد بذر ناامیدی را در دل مخاطبان خود بکارد و البته گوشزد کرد اینکه دائما بلا بر سرمان می‌آید، ریشه در فقر دارد.

شایعات پیرامون علت فوت دنیا ویسی از کجا شروع شد؟

این ادعا در حالی توسط این روزنامه نگار اصلاح طلب مطرح شد و کاربران و برخی سلبریتی‌ها بر آن دامن زدند که حاضران در این روستا از چنین موضوعی کاملا بی‌اطلاع بودند. به دنبال انتشار این شایعه، دادستان سنندج  به پزشکی قانونی دستور بررسی و معاینات لازم را داد. امروز پدر دنیا ویسی شایعات مربوط به قتل و تجاوز را رد کرد و توضیح داد دنیا، هنگام آوردن توپ از تونل ایجاد شده در دیوار، سرش به آجری خورده و دیوار فرو ریخته است. پس از این ماجرا روزنامه ‌نگار مذکور، پست جنجالی خود در توئیتر را بی‌سر و صدا و بدون هیچ عذرخواهی از حساب کاربری‎اش پاک کرد، اما تشویش اذهان عمومی و انتشار این دست شایعات که در بعد ملی و  فراملی تاثیرگذار است، صرفاً با پاک کردن پست‌ فراموش نمی‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
چرا از شایعه پراکن شکایت نمیشه ؟؟؟
جلوی این شایعات گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
خدا به خانواده اش صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ايران
۱۶:۱۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
چرا مردم را ......فرض ميكنين مگه با سرش به ديوار كوبيده ديواري كه با افتادن يه اجر بريزه چقدر فرسوده بوده واقعا سزاواره
آخرین اخبار