کی روش: بیانات رهبر انقلاب درباره تیم ملی فوتبال برای ما قوت قلب است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران فرمایشات رهبر انقلاب درباره عملکرد ملی پوشان در جام جهانی ۲۰۱۸ را قوت قلب برای خود می‌داند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال درباره زمین بازسازی شده شماره‌ی ۲ کمپ های تیم ملی گفت: اولین روزی را به خاطر می‌آورم که در این مکان حدود ۸ سال پیش (زمین شماره‌ی ۲ تیم‌های ملی فوتبال) به همراه علی کفاشیان در این مکان حضور داشتیم. در آن روز گفتم که اولین چیزی که باید درست شود و شرایط بهتری پیدا کند زمین تمرین است. امروز بعد از گذشتن تقریبا ۸ سال زمین جدید تیم ملی را امتحان می‌کنیم و قرار است که از آن استفاده کنیم. امیدوارم مربی‌های تیم ملی از این به بعد برای این زمین تمرینی که در اختیارشان قرار گرفته حال خوبی داشته باشند و لبخند بزنند و از این زمین در راه آماده شدن برای رقابت‌های بین المللی استفاده کنند.

کی روش: 8 سال پیش گفتم اولین نیاز ما یک زمین تمرین است/از بازی مقابل بولیوی خوشحالم

او گفت: پایبند بودن به ساختن این زمین و ساختمان "پک" باعث شد که من در ایران یکسری دشمن پیدا کنم. اما امروز ما بار دیگر توانستیم خلق جدیدی داشته باشیم و حال زمینی برای تمام رده‌های سنی تیم ملی فوتبال داریم. ما فقط در رسانه‌ها حرف نمی‌زنیم و این زمین یکی از میراث‌هایی خواهد بود که من در ایران از خود بجا خواهم گذاشت.

کی روش در مورد زمین شماره ۲ تیم‌های ملی ادامه داد: زیر نظر ریاست مهدی تاج حال شما یک زمین دارید. می‌دانم که شاید برای یک سری از افراد هضم این مسئله دشوار باشد و آن را دوست نداشته باشند، اما مهمترین نکته این است که تیم‌های ملی فوتبال ایران امروز یک قدم به سمت جلو خواهند برداشت. از تمام کسانی که باعث شدند این آرزوی ما به واقعیت تبدیل شود تشکر می‌کنم. از ۸ سال پیش تاکید می‌کردم که ما به یک زمین تمرین باکیفیت نیاز داریم که حال این اتفاق افتاده است. امیدوارم خدای بزرگ نگهدار این زمین و مردم ایران باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد کافی نبودن این زمین برای پیشرفت بیشتر گفت: این زمین قطعا نکته‌ی مثبتی در راه پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود، اما کافی نیست. برای موفقیت، یک زمین کافی نیست و به چندین زمین و امکانات بیشتر برای تیم‌های پایه مان نیاز داریم.

او در مورد بیانات رهبر انقلاب درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری باعث شد که به خودمان افتخار کنیم. از مقام معظم رهبری بابت بیاناتشان تشکر می‌کنم. فرمایشات ایشان برای ما الهام بخش خواهد بود و تلاش می‌کنیم در جام ملت‌های آسیا به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم. من اعقاد دارم بیانات ایشان باید باعث شود تا دیگر مسئولان نیز با ما متحد شوند تا برای موفقیت این تیم تمام تلاش خود را انجام بدهیم.

کی روش ادامه داد:اعتقاد دارم با این سخنان الهام بخش حمایت از آماده سازی تیم ملی برای جام ملت‌های امارات اتفاق خواهد افتاد، به خاطر اینکه ما ۳ ماه تا آغاز مسابقات زمان داریم و کار‌های زیادی باید انجام بدهیم.

کی روش: 8 سال پیش گفتم اولین نیاز ما یک زمین تمرین است/از بازی مقابل بولیوی خوشحالم

او در مورد صحبت‌های حسن روحانی در مورد تیم ملی گفت: قبل از جام جهانی روسیه رئیس جمهور روحانی صحبت‌های الهام بخشی کرد. ۸۰ میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب. این صحبت‌ها باعث شد فوتبالیست‌های ما در جام حهانی روسیه عملکردی افتخار آمیز و سراسر غرور برای تمام ایران داشته باشند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد باز‌های تدارکای تیم ملی گفت: ما ۲ بازی تدارکاتی در فیفادی‌های ماه‌های مهر و شهریور از دست داده ایم و برای ماه بعد یعنی آبان تلاش می‌کنیم تا بتوانیم بازی دوستانه انجام دهیم. سعی می‌کنیم تا با ترینیدادوتوباگو و ونزوئلا در تهران بازی کنیم؛ و همینطور تلاش می‌کنیم تا ۳ تیم را بتوانیم به اردوی قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا در امارات بیاوریم و با آن‌ها بازی‌های آماده سازی را انجام دهیم.

کی روش: 8 سال پیش گفتم اولین نیاز ما یک زمین تمرین است/از بازی مقابل بولیوی خوشحالم

کی روش در مورد ایمیلی که از برزیل دریافت کرده است گفت: چند وقت گذشته من ایمیلی دریافت کردم که در آن صحبت از بازی مقابل برزیل شده بود. همه اینجا جشن گرفتیم و پایکوبی کردیم که یک ایمیل از برزیل دریافت کرده ایم. در پاسخ آن ایمیل درخواست کردیم تا شرایطشان را برای ما توضیح دهند که تا به امروز جوابی به ما ندادند.

او در مورد شرایطی که تیم ملی فوتبال برای برگزاری بازی‌های تد ارکاتی با آن درگیر است و وظیفه خبرنگاران در این شرایط چیست گفت: اگر عراق این توانایی را دارد که با آرژانتین بازی کند این وظیفه خبرنگاران است که به عنوان شخصی از اصحاب رسانه به مردم توضیح دهید که ما با منابع محدودی که در اختیار داریم تمام تلاش خود را می‌کنیم. از من پرسیدید که آیا خوشحال هستم که مقابل ترینیدداد و توباگو بازی می‌کنیم و من می‌گویم بله خوشحالم. تیم‌های اروپایی هیچکدام نمی‌توانند مقابل ما بازی کنند و تیم‌های آفریقایی نیز، جام ملت‌های آفریقا را دارند هیچکدام نمی‌توانند در مقابل ما بازی کنند و تیم‌های آسیایی هیچکدام نمی‌خواهند با ما بازی کنند به خاطر اینکه تقویم بازی‌های خودشان را مشخص کردند. در آمریکای جنوبی تیم‌هایی مثل برزیل و آرژانتین برای هر بازی دوستانه مبالغی حدود یک تا یک و نیم میلیون دلار و حتی بیشتر دریافت می‌کنند. خبرنگاران این وظیفه را دارند که به مردم بگویند شرایط واقعی که ما با آن روبرو هستیم چگونه است. خبرنگاران باید جلوی این بازی تظاهر گونه را بگیرند.

کی روش ادامه داد: وقتی شما شخصی را می‌شناسید که می‌گوید ما می‌توانیم با تیم ملی فوتبال پرتغال بازی کنیم، فقط مشکلش را با شخص من بیان نکند. یک شخصی پیدا بشود یک میلیون دلار برای انجام این بازی دوستانه تهیه کند.

کی روش: 8 سال پیش گفتم اولین نیاز ما یک زمین تمرین است/از بازی مقابل بولیوی خوشحالم

او در مورد تیم‌های فوتبال بولیوی و ونزوئلا گفت: بولیوی و ونزوئلا ۲ تیم از آمریکای جنوبی هستند که خودشان را برای کوپا آمریکا آماده می‌کنند و تیم‌های بسیار رقابتی هستند. من می‌خواهم بازیکنانم جلوی تیم‌هایی بازی کنند که بتوانند حفظ توپ کنند و حرکات هجومی خوبی انجام بدهند.

کی روش در مورد بازی تیم های فوتبال عراق و آرژانتین گفت: آیا فکر می‌کنید بازی تیم ملی فوتبال عراق مقابل آرژانتین برای تیم ملی عراق یک تمرین بود؟ ۹۰ درصد زمان بازی تیم آرژانتین صاحب توپ بود و در آخر تیم ملی عراق ۴ بر صفر بازی را واگذار کرد. زمانی که این بازی تمام شد بازیکنان عراق کاملا اعتماد به نفسشان را از دست داده بودند و در این میان واسطه‌ها یک پول خوب درجیب خود گذاشتند. من نمی‌خواهم چنین اتفاقی برای تیمم بیافتد. من می‌خواهم تیمم مقابل تیم‌هایی بازی کند که بیش از ۵۰ درصد مالکیت توپ در اختیار ما باشد و تمرین کنیم و یاد بگیریم که چگونه به پیروزی برسیم این دقیقا همان اتفاقی خواهد بود که ما در جام ملت‌های آسیا با آن روبه رو خواهیم شد. اگر بخواهیم مقابل تیم اسپانیا بازی کنیم و ۹۰ درصد زمان بازی توپ دست این تیم باشد این بازی به ما کمکی نمی‌کند تا در مقابل یمن بتوانیم پیروز باشیم.

او به کنایه در مورد این موضوع که به اعضای تیم ملی فوتبال امید اجازه نمی‌دهد تا از زمین شماره ۲ تیم‌های ملی و ساختمان پک استفاده کند گفت: من لباسم ۴ جیب دارد. یک جیب را برای ساختمان پک گذاشتم و جیب پایین‌تر را برای زمین کمپ تیم‌های ملی. جیب دیگر را برای مقام‌ها و جام‌هایی که به دست خواهیم آورد قرار داده‌ام تا بتوانم همه این‌ها را با خود به منزل ببرم. فقط الان دنبال یک مهندس هستم که ببینم چطور این‌ها را در جیبم جای دهم.

کی روش: 8 سال پیش گفتم اولین نیاز ما یک زمین تمرین است/از بازی مقابل بولیوی خوشحالم

او ادامه داد: ۲ سال پیش وقتی ساختمان پک آماده شد جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون در پک داشتیم. در آن جلسه کادر تیم ملی زیر ۱۷ سال، کادر تیم ملی بانوان و تیم ملی زیر ۲۳ سال نیز حضور داشتند. تک تک آن‌ها محل‌هایی (دفتر کار) برای خود در اینجا انتخاب کردند، اما تا به امروز هیچ یک از آن‌ها در دفتر خود حضور پیدا نکردند و این دفتر‌ها همانند همان روز اول افتتاح ساختمان پک است. دلیل ساختن این ساختمان این بوده که تمام تیم‌های ملی از آن استفاده کنند. من در این ساختمان با علی پروین، وینفرد شفر و علی دایی دیدار کردم و شخصا به آن‌ها گفتم حتی باشگاه‌ها هم در صورت لزوم می‌توانند از امکانات ساختمان پک استفاده کنند. این زمین کمپی هم که آماده شده فرصت خوبی است تا تمام تیم‌های ملی از آن استفاده کنند.

کی روش افزود: اینکه استیلی ادعا می‌کند نتوانسته برای دیدن ساختمان پک به آنجا برود به این دلیل بوده که احتمالا سرش خیلی شلوغ است. او چطور وقت کرد به روسیه برود و از تماشای بازی‌های تیم ملی لذت ببرد؟ چطور وقت کرد به اردوی تیم ملی بیاید و با بازیکنان ملاقات کند، اما تا به امروز وقت نکرده به ساختمان پک سر بزند؟ او خودش در این مورد توضیح خواهد داد. به غیر از این موارد مدارکی داریم که ثابت می‌کند این تیم‌ها از امکانات ساختمان پک استفاده کرده‌اند. اینکه می‌گویند من چه مشکلی با تیم امید دارم تاکید می‌کنم من در زندگی‌ام مشکلی با شخصی ندارم، اما افرادی را که دروغ می‌گویند را دوست ندارم.


بیشتر بخوانید:ملی پوشان امید ایران پا به توپ شدند +تصاویر

غیبت کاپیتان‌ها در تمرین امروز/ جلسه کی‌روش و تاج برگزار شد +تصاویر

کرانچار: من از آن دسته آدم‌ها نیستم که به عنوان مربی به دنبال حریف بدوم


انتهای پیام/

صحبتهای کی روش در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
یه مربی خوب برای یه تیمه خوب ☺
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
خیلی جالبه که با تلاشهای اقای کیروش ساختمان پک تیمهای ملی فوتبال تاسیس شد کاری که هیچکدام از مربیان وطنی نکردن.
-
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
بهترین مربی تاریخ فوتبال ایران هستند کارلوس کی روش
Iran (Islamic Republic of)
hasan
۰۹:۰۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
کی روش آقای پووووول
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
کی روش ایرانی همه دوستت داریم با معرفت تو ایام محرم احترام گذاشته به ماه عزا مشکی پوشید. واقعا با ادب و با مرامه جام ملت‌های آسیا را میگیره و مطمئن هستیم امکانات بدن اول آسیا خواهیم ملند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
بله
Iran (Islamic Republic of)
فتح اله
۰۵:۵۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
دیگر خواب مربی مثل کیروش خواهیم دید اوخدمات واعتبار زیادی به ف.تبال ملی ما بخشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد زاده
۰۱:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
این جناب کی روش ، با 8 سال پیش خود خیلی فرق کرده!!!!
به عنوان مثال در همین اظهارات مختصر، از همه جا صحبت کرده!!!
اصلا" این آقا کیروش ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
اینم یاد گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
کی روش آقای چرب زبان
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۷:۵۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
این شخص هیچ بازدهی نداره و نباید قراردادش تمدید میشد.صرف اینهمه هزینه برای این مربی خارجی به صلاح نبوده و نیست
United Arab Emirates
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
;کیروش > واقعا مردبزرگی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
واقعا تأسفباره ! این داره پول 100 تا مربی رو میگیره و بیشتر سال رو یا مرخصیه یا از راه دور و با واسطه تیم ملی رو راه میبره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
کیروش با دو سعود به جام جهانی درامد زیادی رو نصیب کشور کرده و با خدمات ارزنده به فوتبال ایران مثل همین زمین و ساختمان پک و بازیکن های خوب که الان می تونیم ادعا کنیم دوتا تیم ملی کامل داریم به اندازه پولی که گرفته و حتی بیشتر گردن تیم ملی حق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
آقای صاحب نظر!
صعود با س نیست!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
اگر اجازه بدهند سرش در لاک خودش باشد میتواند تیم ملی ایران را به خوبی هدایت کند.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
عشق است کارلوس
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۹:۱۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
آقای کیروش به جای اینکه دنبال جام باشی، که فکر کنم باید تو خواب ببینی یه کم دنبال انسانیت باش. انسانیت تو دنیا از همه چی بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
کی روش دوست داریم شدید