مصرف کالای ایرانی باید در جامعه نهادینه شود

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت : مصرف کالای ایرانی باید به صورت فرهنگ در جامعه نهادینه شود و نقش ائمه جمعه و جماعات در این راستا بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالوهاب سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان امروز در جلسه شورای گفتگو اظهار داشت : نشست‌های مشترک با ائمه جمعه استان اصفهان با اتاق‌های بازرگانی ، تعاون و اصناف با هدف فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی برگزار کردیم.

وی بیان داشت : ائمه جماعات مصرف کالای ایرانی را تبلیغ کنند و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه نهادینه شود .

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد :‌ شرایط کنونی تولیدکنندگان مانند رانندگی بدون ترمز در جاده مه آلود پس از ریزش باران است که یک لحظه غفلت می‌تواند یک واحد تولیدی را به نابودی و ورشکستگی بکشاند.

وی از تعطیلی روزشمار واحدهای تولیدی خبر داد و گفت : هر روز خبر تعطیلی یا ورشکستگی یک واحد تولیدی به گوش می رسد که با یک مصوبه حمایتی می توان از تعطیلی آنها جلوگیری کرد.

سهل آبادی تمدید دفترچه کارگران واحدهای تولیدی که به دلیل مسایل اقتصادی نتوانستند حق بیمه را پرداخت کنند، خواستار شد و گفت : تأخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه نباید کارگران را از دریافت خدمات درمانی محروم کند.

وی اعلام کرد : در صـورتی کـه کارفرما از کسر حق بیمه سهم بیمه شده خودداری کند شخصاً مسئول پرداخت آن خواهد بود تأخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه شده نخواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تسویه حساب پیمانکاران در طرح های دولتی را به دلیل طولانی بودن فرآیند مفاصا حساب تامین اجتماعی یکی از چالش های پیمان ها برشمرد و گفت : پیمانکاران برای تسویه حساب با کارگران و سایر بخش ها به دریافت تسهیلات بانکی با بهره بالا روی آوردند که اغلب با زیان  ورشکستگی روبرو می شوند.

انتهای پیام/م

با یک مصوبه حمایتی می توان از تعطیلی یا ورشکستگی یک واحد تولیدی جلوگیری کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار