روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز اولین جلسه از ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی ایران با هیات پاکستانی در شهر کویته پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و رئیس هیات ایرانی در این جلسه، اظهار داشت: با توجه به مشترکات دینی، فرهنگی و حسن همجواری که فی ما بین ایران و پاکستان وجود دارد و با عنایت به این که جلسات کمیته مشترک تجارت مرزی با پاکستان همواره برقرار است، امیدواریم شرایط توسعه تجارت بین ما نسبت به گذشته بهتر و شرایط برای توسعه مراودات تجاری بیش از پیش فراهم شود.

وی گفت: هدف از تشکیل سلسه جلسات کمیته مشترک مرزی فی مابین ایران و پاکستان توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های شیلاتی، حمل و نقل دریایی و ریلی، بهبود تجارت مرزی، رفع موانع و مشکلات تجار و بازرگانان دو کشور و توسعه مبادلات تجاری دو طرف است و امید است با همکاری‌های فی ما بین و خاصه استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان، روابط تجاری و سطح مبادلات مرزی افزایش پیدا کند.

شریف علی رئیس گمرک ایالت بلوچستان پاکستان و رئیس هیات پاکستانی در این جلسه ابراز داشت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های قابل توجهی از نظر زیرساختی در بحث تجارت است، تسهیل روابط مرزی با جمهوری اسلامی ایران به نفع دوکشور است.

گفتنی است: پنجمین جلسه کمیته مشترک تجارت مرزی استان سیستان و بلوچستان با ایالت بلوچستان پاکستان در مرداد ماه سال گذشته در زاهدان برگزار شد و ششمین کمیته از امروز ۲۳ مهرماه به مدت دو روز در کویته در حال برگزاری است.

انتهای پیام/پ

ششمین جلسه کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در کویته

برچسب ها: استانداری ، هیئت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار