سمپاشی رایگان بیش از ۱۹۱ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام توسط دامپزشکی صحنه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان صحنه از اجرای عملیات سمپاشی رایگان بیش از ۱۹۱ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام خبر داد .

محمودی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان صحنه در گفت و گو با خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ از اجرای عملیات سمپاشی رایگان ۷۹ هزار و ۱۰۹ راس دام در نیمه اول امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۹۱ هزار و ۲۸۵ مترمربع جایگاه دام نیز در این مدت به صورت رایگان سمپاشی شد. 

وی با اشاره به اینکه این عملیات در ۲ بخش مرکزی و دینور انجام شد، افزود: در مجموع مقدار ۱۹۱ هزار و ۲۸۵ متر مربع جایگاه نگهداری دام و ۷۹ هزار و ۱۰۹ راس دام به منظور مقابله با انگل‌های خارجی که عامل اصلی انتقال بیماری خطرناک و کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هستند به صورت رایگان سم پاشی شد. 

محمودی در ادامه مایه کوبی دام‌های شهرستان علیه بیماری‌های مختلف را جزء اقدامات دامپزشکی دانست و گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵۷ هزار و ۵۶۱ راس دام علیه بیماری سیاه زخم (شاربن)، ۱۴۷ هزار و ۹۶۳ راس دام علیه بیماری آبله و ۶۳ هزار و ۷۲۶ راس علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) واکسینه شدند.

به گفته وی همچنین در این مدت ۳۳ هزار و ۷۸۱ راس دام علیه بیماری تب مالت (بروسلوز)، سه هزار و ۶۲۹ راس علیه تب برفکی واکسینه شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان صحنه اظهار داشت که مایه کوبی در میان جمعیت دام‌های سبک و سنگین انجام شد.

محمودی در ادامه همچنین ارائه ۲۳۱ نفر ساعت آموزشی در حوزه ترویج، صدور ۳۳ مورد مجوز جوجه ریزی و ۵۰۰ مورد بازدید را از دیگر اقدامات این اداره در نیمه نخست امسال اعلام کرد .

 

 

انتهای پیام/د

مایه کوبی دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.