در نشست خبری مطرح شد؛

آغاز همکاری ایران و چک/از تحریم های آمریکا علیه ایران نمی ترسیم

سفیر و بسیاری از فعالان اقتصادی جمهوری چک نسبت به آغاز همکاری با ایران اعلام آمادگی کردند.

آغاز همکاری ایران و چک/از تحریم های آمریکا علیه ایران نمی ترسیم به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سواک پلوک چومبا سفیر جمهوری چک در ایران در نشست خبری روز تجارت جمهوری چک درباره تجارت با ایران اظهار کرد: روز گذشته با شرکت ها صحبت کردم که اگر در ایران بمانند، حتما می توانند تجارت کنند چرا که مردم ایران قوی هستند.

وی با تاکید بر حمایت از ایران افزود: حمایت از ایران برای ما بسیار مهم است که انتظار می رود اروپا بتواند در این زمینه به ما کمک کند تا با یکدیگر تجارت داشته باشیم.

همکاری اتاق بازرگانی ایران و چک از سال 2015 تا کنون

در ادامه  یان کاوان  رئیس اتاق مشترک جمهوری چک و جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ایران و چک از سال 2015 فعال است، اظهار کرد: اتاق بازرگانی چک می خواهد به شرکت های دو کشور کمک کند تا با یکدیگر همکاری بهتری داشته باشند.

وی افزود: در سال 2016 که در ایران بودم،از موضوع نبود تحریم بر ایران بسیار خرسند بودم و امیدوارم که در آینده تحریم ها دوباره برداشته شود.

 به گفته رئیس اتاق بازرگانی چک با توجه به آنکه جمهوری چک در گذشته با ایران همکاری های خوبی داشته است، انتظار می رود که این همکاری ها در آینده بهتر شود.

وی در پایان تصریح کرد بنده اظهارات سفیر را قبول می کنم که جمهوری چک می خواهد با ایران همکاری موفقیت آمیزی داشته باشد.

در ادامه بسیاری از شرکت های صنعت مادر، سازنده قطعات مختلف اندازه گیری دما، فشار، سطح، صنعت هواپیمایی و سازنده لوله تمایل به شروع همکاری با شرکت های ایرانی را داشتند.

یکی از نمایندگان شرکت صنعت مادر در این نشست گفت: در بسیاری از زمینه ها همچون حفاری در عمق، صافی، معدن، آموزش و...حاضر به همکاری با ایران هستیم و درباره نقل و انتقلات پول به ایران نیز راه حل هایی پیدا کردیم.

یکی از نمایندگان صنعت هواپیمایی با اشاره به اینکه شرکت ما بیش از 200 سال در این صنعت قدمت دارد، اظهار کرد: این شرکت در زمینه تولید موتورهای هلی کوپتر، موتور هواپیما و پره های ساده و متحرک، توربین های مختلف چرخ دار فعالیت دارد که بسیاری از تولیدات ما در کشاورزی و کشتی های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های هواپیمایی جمهوری چک با آمریکا فعالیت می کنند، گفت: این درحالی است که همکاری با ایران برای آنها بسیار اهمیت دارد و از طرفی چون آمریکا میگوید که حق همکاری با ایران را ندارید، از این رو نمی توانیم بگوییم که در شرایط تحریم چگونه با ایران همکاری خواهیم داشت.

یکی دیگر از نمایندگان سازنده قطعات مختلف اندازه گیری دما، فشار، سطح گفت: با توجه به آنکه وسایل اندازه گیری در پتروشیمی، نفت و گاز و نیروگاه ها کاربرد دارد، از این رو خواهان استمرار همکاری با ایران هستیم چرا که همکاری خود با بسیاری از شرکت ها را از یک سال و نیم گذشته آغاز کردیم.

وی افزود: اگرچه در شرایط تحریم کار با ایران سخت تر است،اما راه حل های مختلفی برای نقل و انتقال پول وجود دارد و نباید از این شرایط ترسید.

انماینده ساخت قطعات اندازه گیری دما و فشار گفت: با توجه به آنکه بسیاری از بانک ها با آمریکا در ارتباط نیستند از این طریق می توانیم همکاری های داشته باشیم و تنها ممکن است این بانک ها درصدی را برای خود بگیرند، ضمن آنکه شرکا ایرانی در اروپا دفتر دارند و از این طریق می توانند به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار