هماهنگ‌کننده عقیدتی-سیاسی ارتش در منطقه اصفهان گفت: جایگزینی فرهنگ دینی و انقلابی به جای تفکر طاغوتی از وظایف مهم سازمان عقیدتی- سیاسی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس قریشی هماهنگ‌کننده عقیدتی-سیاسی ارتش در منطقه اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،با اشاره به پیش‌رو بودن 24 مهرماه روز تشکیل سازمان عقیدتی- سیاسی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای انحلال نظام برنامه‌ریزی می‌کردند که امام خمینی (ره)با آینده‌نگری و با طراحی دو برنامه نقشه‌های دشمن را نقش برآب کردند.

وی انتخاب 29 فروردین  به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی را ازسوی امام خمینی (ره)  یکی از برنامه‌ها برشمرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با این دستور بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ماندگار شد و حیات مجدد و جایگاه ویژه‌ای را در نظام جمهوری اسلامی ایران پیدا کرد.

هماهنگ‌کننده عقیدتی-سیاسی ارتش در منطقه اصفهان در ادامه گفت: مقام معظم رهبری با بعضی روحانیون مرتبط با ارتش در منزلشان جلساتی برگزار می‌کردند که تصمیم برایجاد مرکز فرهنگی و با عنوان سازمان سیاسی-ایدئولوژیک گرفته شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس قریشی با اشاره به پیشنهاد مقام معظم رهبری مبنی برتشکیل این سازمان به امام راحل(ره) عنوان کرد: در روز 24 مهر ماه سال 1358،دستور تشکیل این سازمان در یگان ارتش جمهوری اسلامی از سوی امام خمینی(ره) صادر شد که بعدها به سازمان عقیدتی- سیاسی تغییر نام داد.

وی به تشریح ماموریت ‌های مهم سازمان عقیدتی- سیاسی اشاره کرد و گفت: جایگزینی فرهنگ دینی و انقلابی به جای تفکر طاغوتی، نقش‌آفرینی معنوی و فرهنگی موثر در انجام ماموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی از وظایف مهم این سازمان است.

هماهنگ‌کننده عقیدتی-سیاسی ارتش در منطقه اصفهان در مورد دیگر اهداف این سازمان بیان داشت:تقویت بصیرت کارکنان و خانواده‌های ارتش جموری اسلامی برپایه‌های اندیشه‌های قرآن،امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و تقویت روحیه صمیمیت وتعاون بین کارکنان ارتش و سایر یگان ها، اهمیت تشکیل این سازمان را آشکار می‌کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان کلمه طیبه و ارتش حزب الله تعبیر می کنند، اظهار کرد: نتیجه افزایش معنویت و تقدیم کردن 48000 شهید برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به برکت این سازمان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس قریشی در خصوص فعالیت‌های  این سازمان عنوان کرد: حضور روحانیون جهت برگزاری کلاس‌های معنوی و دینی، جلسات انس با قرآن وآگاه سازی سیاسی و برگزاری مراسمات مناسبتی دینی برای کارکنان و خانواده های محترم ارتش جمهوری اسلامی از برنامه های این سازمان است.

انتهای پیام /س

سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی

برچسب ها: نیروهای مسلح ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار