مدیرعامل بیمه سلامت خبر داد؛

حذف ۲ میلیون دفترچه بیمه در طرح رفع همپوشانی/ اجرای طرح استحقاق‌سنجی در ۳۰۵ بیمارستان دولتی

موهبتی گفت: ۲ میلیون دفترچه بیمه سازمان تأمین اجتماعی در طرح رفع هم پوشانی حذف شده است.

حذف 2 میلیون دفترچه بیمه در طرح رفع هم پوشانیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت ظهر امروز در برنامه نشست با روسای سازمان بیمه گر که در ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای قانون بودجه سال 97 و برنامه ششم توسعه تفاهم نامه‌ای میان سازمان بیمه و دیگر صندوق‌های بیمه گر با هدف ایجاد پایگاه درمان بیمه شدگان، استحقاق سنجی و رفع همپوشانی و اجرای راهنمای بالینی به امضا رسیده است.

رفع هم‌پوشانی وظیفه بیمه سلامت است

وی ادامه داد: مسئولیت رفع همپوشانی بر عهده بیمه سلامت است و واقعیت این است که در خصوص دیگر سازمان‌های بیمه‌گر هنوز به وحدت رویه نرسیده‌ایم و مانند بسیاری از مسائل به دلیل نبود وحدت رویه به مشکلات مختلفی برمی‌خوریم.

موهبتی افزود: شیوه‌نامه همپوشانی که امروز آغاز می‌شود بخشی از کارهایش در سال 96 انجام شده است.

مدیرعامل بیمه سلامت اضافه کرد: 48 هزار فایل از سازمان تأمین اجتماعی به بیمه سلامت رسیده است که تعداد 2 میلیون نفر دفترچه‌شان حذف شده است و بخش باقی مانده مربوط به صندوق روستاییان است که دفترچه‌ آنها اعتبار 5 ساله دارد.

وی گفت: در هنگام دریافت خدمت کنترل همپوشانی انجام می‌شود و شیوه نامه‌ای که امروز اصلاح می‌شود برای وحدت رویه بیشتر در بین سازمان‌های بیمه‌گر کشور است.

65 هزار دفترچه بیمه نیروهای مسلح حذف شده است

موهبتی یادآوری کرد: امروزه 205 هزار رفع همپوشانی در نیروهای مسلح انجام شده است که از این تعداد تا به امروز تعداد 65 هزار نفر رفع همپوشانی شده‌اند.

بیمه رایگان افراد شاغل حذف می‌شود

 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمه سلامت اقدام به رفع همپوشانی در مقاطع مختلف کرده است و در جاهایی که بر خلاف شیوه‌نامه عمل شده دستاورد خوبی کسب نشده است.

وی ادامه داد: بیمه سلامت جلساتی با سازمان تأمین اجتماعی و سازمان نیروهای مسلح درباره رفع همپوشانی برگزار کرده بود که هفته گذشته این شیوه‌نامه بیمه نهایی شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: شیوه‌نامه تدوین شده نیازمند اصلاح نهایی بود که با نظر مساعد رؤسا این کار در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین اصل رفع همپوشانی است، افزود: اگر فردی شاغل بیمه رایگان داشته باشد، بیمه رایگانش در رفع همپوشانی حذف می‌شود زیرا بیمه رایگان مخصوص افراد کم توان است.

موهبتی اظهار کرد: بیمه رایگان و دفترچه کمیته امداد فرد دارای شغل به دلیل همپوشانی حذف می‌شود، در حال حاضر 2 میلیون دفترچه بیمه روستایی داریم که رفع همپوشانی آنها  به دلیل اعتبار 5 ساله در آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دفترچه 950 بیمه شده رایگان سلامت حذف شده است و 900 هزار نفر که دفترچه‌ آنها غیر فعال بوده، بلافاصله با اجرای طرح رفع همپوشانی حذف شده است؛ در حال حاضر هم‌پوشانی جدید بیمه‌ای نداشته‌ایم و 68 هزار مورد همپوشانی انجام شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: هر فردی که تحت پوشش بیمه نیست به صورت کاملا رایگان بیمه می‌شود.

موهبتی ادامه داد: برای افراد نیازمندی که بیمه‌ نداشته باشند، زمینه‌ای را برای پوشش بیمه رایگان فراهم می‌کنیم؛ خوشبختانه طرح استحقاق سنجی در 305 بیمارستان دولتی انجام شده است.

90 درصد اعتبارات را دریافت کرده‌ایم

وی ادامه داد:‌ در 6ماهه اول سال، 90 درصد از اعتبارات تخصیصی را به صورت دریافت وجه داشته‌ایم و بر اساس برنامه سعی در پرداخت معوقات می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه 70 درصد بدهی بخش دولتی را پرداخت و باقی معوقات را با ارائه سند می‌پردازیم و مطالبان شهریور ماه نیز با یک ماه تأخیر پرداخت می‌شود، گفت: با 3 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه که در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته است بخش قابل توجهی از مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت  شد و میزان تأخیر پرداختی ما به 4 ماه کاهش پیدا کرد.

موهبتی گفت: بخش خصوصی از اسناد خزانه استقبال نمی‌کند اما بیمه سلامت با توجه به بودجه‌ای که دولت در اختیارش قرار می‌دهد و منابع موجود؛ مطالبات دانشگاه‌ها، شرکت‌های دارویی و دیگر سازمان‌ها را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
خوبه
آخرین اخبار