سرپرست فرمانداری كاشان گفت: من به هیچ وجه از حضور خبرنگاران احساس واهمه ندارم و حضور آنها به من احساس آرامش می دهد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علي اكبر مرتضايي قهرودی، سرپرست فرمانداری كاشان امروز در نشست هم اندیشی صمیمانه با اهالی رسانه و مطبوعات سراسری و محلی که با هدف آشنايي با خبرنگاران و بيان انتظارات حوزه رسانه كاشان در فرمانداری ویژه کاشان برگزارشدگفت: برگزاری یک جلسه دیگر در مورد بررسی شرح وظایف متقابل ما لازم و ضروری است تا بهتر بتوان خواسته ها و نیازها را ضمن دسته بندی رسیدگی و پیگیری کرد.

وی، این نشست را نقطه آغاز برای همکاری متقابل دانست و گفت: خدمت به مردم و رفع موانع هدف مشترک ما است.

به گفته وی، او از حضور خبرنگاران واهمه ندارد بلكه حضور خبرنگاران به او من احساس آرامش مي دهد و حتی از نبود آنها نگران می شود چرا که خبر ممکن است از غیر از مسیر درست آن و غیرحرفه ای منتقل شود ولی اگر آنها در جلسات باشند اخبار به سرعت و شفافیت و از مسیر صحیح آن بدون ایجاد تنش در جامعه منتشر می شود.

سرپرست فرمانداري كاشان، با تاکید بر اینکه خبر باید صحیح باشد و تحریک کننده اذهان عمومی به صورت منفی نباشد گفت: به خاطر مسائل شخصی با یک نفر اخباری را درج نکنیم که محل سواستفاده دشمن شود بلکه با انعکاس واقعیات اخبار صحیح را انتقال دهیم.

مرتضایی قهرودی، با انتقاد صريح از عدم آگاهي برخي خبرنگاران از قوانين و مقررات گفت: من از خانواده رسانه هستم و به اهميت كار خبرنگاران اشراف دارم و براي موفقيت خود نياز به حضور خبرنگاران در برنامه ها و مراسم دارم.

وی با تأكيد بر فراموش كردن آنچه در گذشته اتفاق افتاده است افزود: بايد با شجاعت و صداقت و بي پرده با يكديگر صحبت كنيم تا بتوانيم مشكلات را حل كنيم.

سرپرست فرمانداري كاشان، گفت: قول مي دهم از درخواست هاي اعلام شده توسط خبرنگاران را آنچه كه در حوزه اختيارات فرمانداري و در چارچوب قانون باشد پيگيري كنم.

مرتضايي، تهيه بانك اطلاعاتي از همه خبرنگاران فعال غیرفعال شهرستان كاشان، احصای نیازها و اولویت بندی آن و بررسی موردی درخواست ها را تاکیدکرد و گفت:از همه ظرفيت خبرنگاران شهرستان كاشان و رسانه حتي تجربه و مشاوره خبرنگاران غير فعال و بازنشسته استفاده خواهم كرد.

به گفته وي، لزوم فضاي آرام اطلاع رساني براي تنوير افكار عمومي در شهرستان كاشان ضروری است.

سرپرست فرمانداري كاشان از خبرنگاران و رسانه هاي كاشان خواست تا كدورت ها را كنار گذشته و در كار خبر به دور از تعلقات جناحي و از هرگونه مرزبندي و گرايش هاي جناحي واقعيات را آنگونه كه هست منعكس كنند.

ميثم نمكي، سرپرست اداره فرهنگ ارشاد كاشان نيز حل مشكلات حوزه خبرو رسانه كاشان را بر اساس آنچه قانون آورده است قابل بررسي و پيگيري دانست وگفت: راهكار اصلي حل مشكلات اين حوزه در گرو تشكيل شوراي اطلاع رساني و بيان مشكلات و بررسي آن در اين شورا است.

وی، با تقدیر از برگزاری این نشست در فرمانداری گفت: موارد مطروحه و درخواست هایی که امروز خبرنگاران مطرح کردند باید در جلسات بعدی به صورت موضوعی در دستور کار قرار بگیرد تا بتوان با بهره گیری از نقطه نظرات همه خبرنگاران در حوزه توسعه شهرستان بویژه توسعه فرهنگی این شهرستان استفاده کرد.

به گفته وی، خبرنگاران با دیده بانی خود در جامعه در کنار مسوولان می توانند علاوه بر رفع و رجوع گلایه مندی ها و انتظارات خود خلا ها را شناسایی و اطلاع رسانی کنند.

نمکی، در پایان با تاکید بر اینکه سیاست دولت کاهش تصدی گری ها است افزود: بهترین محمل و فرآیند رسیدگی مستقیم و به دور از بروکراسی اداری سامانه جامع مطبوعات است.

شایان ذکر است: نقطه اشتراک و دغدغه همه سرپرست ها نمایندگی ها و خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات سراسری ، استانی و محلی در کاشان شناخت جایگاه واقعی خبرنگار و احترام به آن توسط مسوولین از سرپرست فرمانداری بود و مباحث تشكيل انجمن صنفي، تاسيس خانه مطبوعات و یکسری مشکلات دیگر نیز در مسیر تهیه خبر و انجام مصاحبه با ادارات و دستگاه های اداری در این نشست هم اندیشی صمیمانه مطرح و بررسی شد و سرپرست فرمانداری با حوصله، تانی و تامل به صحبت و خواسته های فرد فرد همه خبرنگاران این شهرستان گوش داد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار