باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مراسمی به اسم دانشجویان اما به کام مسئولان!/ جای خالی حمایت‌های آقای وزیر از جوانان

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور رئیس جمهور، برخی مسئولان و بدون حضور دانشجویان برگزار شد که اعتراض‌هایی به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  همه ساله با آغاز سال تحصیلی جدید رئیس جمهور به یکی از دانشگاه‌های کشور می‌رود و سال تحصیلی دانشگاه‌ها را به طور رسمی آغاز می‌کند مراسمی که البته برخی اوقات جنبه تشریفاتی دارد و تنها برای دیدار رئیس جمهور و دانشجویان است امسال به دلیل تقارن آغاز سال تحصیلی جدید و سفر رئیس‌جمهور به نیویورک  مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها با کمی تأخیر و روز ۲۲ مهرماه برگزار شد.

این مراسم برای دانشجو، به نام دانشجو  و فرصتی برای شنیده شدن درد و دل‌ و دغدغه  آن‌ها است؛  با مشخص شدن مکان و زمان دقیق مراسم آغاز سال تحصیلی عده بسیاری از دانشجویان لیست مشکلات خود را تهیه کردند و برای رساندن آن‌ها به گوش رئیس جمهور آماده شدند.

روز ۲۲ مهر هنگامی که دانشجویان آماده بودند تا با رئیس‌جمهور دیدار کنند به یکباره متوجه شدند که قرار نیست داخل سالن جلسه راه داده شوند و باید از پشت در‌های بسته به صحبت‌های رئیس جمهور گوش دهند و تنها عده کمی از دانشجویان نمونه‌ای که قرار بود از دست رئیس جمهور جوایز خود را دریافت کنند به داخل سالن رفتند معنا و مفهوم  مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از نام آن مشخص است؛ مراسمی که باید برای دانشجویان باشد و بدون حضور آن‌ها معنایی ندارد.

وظیفه حمایتی که دانشجویان به وزیر علوم گوشزد کردند

  وزیر علوم تحقیقات و فناوری میزبان رئیس جمهور بود  وزیری که برای  کمک ، حل مشکل و رسیدگی به دغدغه دانشجویان تعیین می‌شود و  باید برای آن‌ها کار کنند او باید در مسیر دانشجویان باشد و از آنها حمایت کند ، این ها وظایفی است که وزیر علوم باید انجام دهد اما گویی فراموش کرده است که جز کارهای اجرایی دانشجویان به حمایت های معنوی هم احتیاج دارند.

در مراسم آغاز سال تحصیلی دیدیم که وزیر علوم  اول از همه به داخل سالن رفت و در کنار رئیس‌جمهور روی سن ایستاد و سخنرانی کرد و گویی صدای اعتراض دانشجویان به گوش اون نرسید و یا رسید و شنیده نشد هنگامی که رئیس جمهور و وزیر علوم در سالن همایش‌ها در حال صحبت برای دانشجویان بودند وضعیت در بیرون از سالن جور دیگری رقم می‌خورد مخاطب دانشجویان نه تنها رئیس جمهور بلکه وزیر او هم بود آن‌ها خطاب به غلامی از لازمه وجود حمایت‌ها  صحبت می‌کردند.

مراسمی به اسم دانشجویان اما به کام مسئولان/ جای خالی حمایت‌های آقای وزیر از دانشجویان

یکی از دانشجویان معترض در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: وزیر علوم باید حامی دانشجویان باشد و از حق و حقوق ما دفاع کند، اما هنگامی که دانشجویان به برگزاری جلسه پشت در‌های بسته اعتراض کردند وزیر علوم هیچ حمایتی از ما نکرد.

وی ادامه داد: همه ما دانشجویان وزیر علوم را حامی خود می‌پنداشتیم، اما متاسفانه هیچ‌گاه حمایت جدی از او ندیدیم حتی امروز هم او برای صحبت با دانشجویان حاضر نشد.

عزمی برای شنیدن دغدغه دانشجویان وجود ندارد

دانشجویان معتقد بودند که وزیر علوم باید حداقل در روزی که برای آن‌ها و به نام سال تحصیلی جدید است برای دانشجویان صحبت کند و دغدغه آن‌ها را بشنود، اما او پس از پایان سخنرانی رئیس جمهور و اتمام مراسم دانشگاه تهران را ترک کرد و برای رویارویی با دانشجویان آماده نشد.

به طور کلی انتخاب وزیر برای دانشجویان به دلیل رسیدگی به دغدغه و حل مشکلات آن‌ها است وزیری که در شرایط سخت و بحرانی پشت و حامی دانشجویان نباشد چگونه می‌خواهد فضای دانشگاه‌ها را به سمت رشد و پیشرفت ببرد؟

مراسمی به اسم دانشجویان اما به کام مسئولان/ جای خالی حمایت‌های آقای وزیر از دانشجویان

۲۲ مهر بهترین زمان برای شنیده شدن دغدغه دانشجویان و دیدار وزیر علوم با جوانان این کشور بود اما غلامی آن را نادیده گرفت و فرصت طلایی را از دست داد،دانشجویان بیش از زیر ساخت و بودجه به حمایت های معنوی احتیاج دارند آنها در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید چشم امیدشان را به وزیر علوم دوخته بودند و تقاضا داشتند تا او هم در کنار آنها برای گشوده شدن  درهای مراسم به روی دانشجویان ایستادگی کند اما غلامی هیچ ایستادگی برای حق دانشجویان نداشت و مراسم را بدون آنها در کنار مسئولان برگزار کرد و  باید دید که آقای وزیر چه زمانی به فکر حمایت های کامل از دانشجویان می‌افتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
این وزیر انتخاب روحانی وتایید نماینده هاست بنابراین انتظار حمایت از دانشجو بی معناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
خدایا به فریادمون برس
از کجا دیگه بنالیم
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۱:۱۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ای کاش کسی بعنوان وزیرعلوم در این 40 سال مخصوصا در این 7 یا 8 سال تا سال 1397 سری هم به داخل وزارت خانه می کشیدند و می دیدندکه بی عدالتی در آموزش عالی چقدر وجود دارد ؛ عدالت در پرداخت ؛ آموزش و ... دقت کنید به ضریب افزایش ریالی سالانه اعضای محترم غیر هیات علمی یا کارکنان در سال 1397 (نزدیک به 1797 ریال)و اعضای محترم هیات علمی یا اساتید (نزدیک به 25593 ریال ) و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل و حقوق نجومی بگیران....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
آره فقط دانشگاه تهران و شریف آدمند؟
-
مرادی
۱۰:۵۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۴۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
وزیر خوبی توی این کابینه پیدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
چرا هیچ نظارتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
وزیر باید ازنخبگان جوان جامعه و دارای خلاقیت و انگیزه و پرتلاش باشد،نه ایشان که دیگر وقت گذراندن دوران بازنشستگی اش رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
صدای چه کسی تو ایران شنیده میشود. فقط حرفها وعده‌ میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
دانشجویان عزیز جوش نزنید جوابی برای شما ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
این وزیر خوب نیست
آخرین اخبار