معاون استانداری خراسان رضوی:

محصولات فرهنگی برای کاروان‌های زائران پیاده در نظر گرفته شده است/ سه هزار روحانی کار تبلیغ زائران پیاده را بر عهده خواهند داشت

محصولات فرهنگی برای کاروان‌های زائران پیاده در نظر گرفته شده است/ سه هزار روحانی کار تبلیغ زائران پیاده را بر عهده خواهند داشتسرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سال گذشته زائران پیاده دهه آخر صفر در قالب ۲۳۸۱ کاروان و بیش از ۴۰۱ هزار نفر وارد مشهد شدند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:بیشترین تعداد زائران در محدوده سنی ۲۰ تا ۵۰ سال قرار داشتند که ۶۰ درصد زائران را به خود اختصاص می‌داد و از مجموع ۴۰۱ هزار زائر ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد زنان بوده اند.

وی افزود: بالاترین میزان زائران پیاده با ۷۵ درصد از خراسان رضوی و پس از آن با ۱۹ درصد از خراسان شمالی به مشهد مقدس مشرف شده اند.

حسینی تصریح کرد: از حیث میزان تحصیلات، ۲۰ درصد زائران دارای تحصیلات دانشگاهی و تکمیلی؛ ۶۹ درصد در حد متوسطه و ۱۱ درصد نیز بیسواد بوده اند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص اقدامات فرهنگی تبلیغی در نظر گرفته شده برای سال جاری، گفت: تعداد سه هزار روحانی، امر تبلیغ در مبدا، مسیر و مقصد زائران پیاده را در بیش از ۲۵۰۰ کاروان به انجام خواهند رساند.

وی افزود: ضمن اینکه محصولات فرهنگی برای کاروان‌های زائران پیاده در نظر گرفته شده است؛ این محصولات برای زائران در سنین مختلف، مبلغان و مسئولان کاروان‌ها و ایستگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: بدرقه همه کاروان‌ها از مبدا در دستور کار قرار گرفته است و امسال در قالب گروه‌های آوای رضوان و ۲۰ گروه هنری فعالیت‌های خوب و مناسب هنری برای زائران پیاده تدارک دیده شده است.

وی افزود: ضمن اینکه تعداد ۲۸۲ ایستگاه بین راهی و بیش از ۵۰۰ ایستگاه در داخل شهر مشهد کار خدمات رسانی به زائرین را به انجام خواهند رساند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: شعار راهبردی امسال زائران پیاده دهه آخر صفر: «همراه با امام در برابر دشمنان» خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: دو سامانه خدمت افتخاری یکی تحت عنوان «خادمیاران» توسط آستان قدس رضوی، که تا کنون موفق به ثبت نام و ساماندهی ۲۳ هزار خادم افتخاری شده و سامانه «خدمت» توسط شهرداری مشهد که سال گذشته در قالب این سامانه، خدمات افتخاری خوبی به زائران پیاده را ساماندهی کرده اند، نیز امسال فعال خواهند بود. این سامانه‌ها دست کم ۳۰ نوع خدمت افتخاری را تعریف و در قالب آن از خدمات داوطلبانه مردم استفاده خواهند کرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

بدرقه همه کاروان‌های اربعین از مبدا در دستور کار قرار گرفته است

برچسب ها: اربعین حسینی ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.