شواهد جدید نیز حاکی از کشته شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان است

یک مقام ارشد ترکیه اعلام کرد پلیس این کشور شواهد جدیدی در کنسولگری عربستان پیدا کرده که نشان می‌دهد روزنامه‌نگار سعودی در آنجا به قتل رسیده است.

شواهد جدید پلیس ترکیه حاکی از کشته شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، یک مقام ترکیه‌ای به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد پلیس این کشور شواهد جدیدی در کنسولگری عربستان پیدا کرده که نشان می‌دهد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در آنجا به قتل رسیده است.

یک مقام بلندپایه ترکیه‌ای که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد پلیس این کشور به شواهد قطعی دست یافته که نشان می‌دهد خاشقجی در این ساختمان کشته شده است. این مقام ترکیه‌ای جزئیات بیشتری را درباره شواهدی که پلیس به آنها دست یافته، ارائه نکرد.

گزارش‌های عصر دوشنبه رسانه‌های آمریکا این احتمال را مطرح کردند که ریاض در حال آماده شدن برای اعتراف به کشته شدن خاشقجی در کنسولگری این کشور در جریان  یک بازجویی غیرقانونی است.

روزنامه نگار منتقد عربستانی آخرین بار در 2 اکتبر در حال ورود به کنسولگری عربستان در استانبول مشاهده شد و ترکیه مقامات عربستان را مسئول قتل خاشقجی می‌داند. با این حال ریاض هر گونه دست داشتن در ناپدید شدن این روزنامه نگار را تکذیب کرد. 

در بازرسی قبلی صورت گرفته توسط بازرسان ترکیه و عربستان، شواهدی یافت شد که اثبات می‌کند این منتقد دولت ریاض هیچگاه ساختمان کنسولگری عربستان را ترک نکرد.

شبکه الجزیره از پاکسازی مقر کنسولگری عربستان در استانبول از سوی گروهی از کارگران خدماتی پیش از ورود بازرسان به این محل خبر داد. شبکه تلویزیونی ان تی وی ترکیه نیز یافتن شواهد تازه درباره خاشقجی توسط پلیس این کشور را تائید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، قتل ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار