مسئول واحد بهداشت و محیط شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: به‌منظور آشنایی کارکنان با نکات ایمنی برای جلوگیری از حوادث ناشی از آتش‌سوزی در محل کار، کارکنان حراست شبکه بهداشت و درمان تنگستان با شیوه‌های اطفاء حریق آشنا شدند.

کارکنان شبکه بهداشت و درمان تنگستان با شیوه‌های اطفاء حریق آشنا شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهندس حسن اوجی ادامه داد: در این جلسه آموزشی تلاش شده است تا کارکنان حراست با انواع آتش‌سوزی با توجه به نوع مواد سوختی و همچنین استفاده از کپسول آتش‌نشانی مختص هر نوع حریق و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شوند.

مسئول واحد بهداشت و محیط شبکه بهداشت و درمان تنگستان خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی‌ها انواع مختلفی دارند و به دلایل گوناگونی ممکن است ایجاد شوند و برای خاموش کردن آتش‌سوزی نیز می‌توان از کپسول‌های آتش‌نشانی مختلفی استفاده کرد که نیاز است کارکنان حراست آشنایی کامل با نحوه برخورد متناسب با نوع آتش‌سوزی با استفاده از کپسول مخصوص هر نوع حریق را داشته باشند.

مهندس اوجی تأکید کرد: اطلاع سریع از ایجاد حریق، در اطفاء آن و جلوگیری از ایجاد خسارات بیشتر تأثیر زیادی دارد لذا سرکشی به‌موقع و مستمر به ساختمان‌های تحت پوشش حراست، مخصوصاً محل‌هایی که خطر آتش‌سوزی بیشتری در آنجا محتمل است لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه از آتش‌سوزی مهم هستند، اما نحوه برخورد مناسب و عکس‌العمل سریع در هنگام وقوع آتش‌سوزی نقش مهمی در جلوگیری از صدمات، آسیب‌ها و خسارات بیشتر را دارا می‌باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه آموزشی کارکنان حراست شبکه بهداشت و درمان تنگستان به‌صورت عملی در رابطه با نحوه مواجهه با آتش آموزش دیدند.

انتهای پیام/م

آموزش نکات ایمنی برای جلوگیری از حوادث ناشی از آتش‌سوزی

برچسب ها: امداد و نجات ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.