مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: ایده‌کاپ با محوریت دانش‌آموزان و هم جهت با طرح سؤال مهر شهردار اصفهان با عنوان« شهروند خلاق کیست و وظیفه او در اداره شهر چیست؟» برنامه‌ریزی شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین قورچانی مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان اظهارکرد: ایده‌کاپ در صدد درگیر کردن دانش‌آموزان از سنین نوجوانی با مسائل و معضلات شهر خود است.

وی با بیان اینکه در طرح ایده کاپ دانش‌آموزان می‌توانند در سه مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم ایده پردازی کنند، افزود: این طرح در قالب سه موضوع شامل شهر کودک‌محور، مسائل ترافیکی شهر، کاهش آلاینده‌ها و آلودگی‌های شهری از جمله پسماند و سوخت‌های فسیلی برگزار شده است.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: در مسابقه ایده‌کاپ دانش‌آموزان ایده‌های خود را به صورت مکتوب ارایه می‌دهند و بعد از داوری ایده‌ها، افراد برگزیده باید در مدت پنج دقیقه ایده خود را پرزنت کنند، سپس به طور مجدد در قالب رای‌گیری طرح برگزیده انتخاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این مسابقه تا تاریخ ۲۹ مهرماه به سایت  www.eventbox.ir  مراجعه کنند.

قورچانی با اشاره به نظام پیشنهادات شهروندان و خروجی های مؤثر آن گفت: جمع آوری ایده‌ها و طرح‌های جدید از مردم، دانش آموزان و دانشجویان به چند صورت انجام می‌گیرد، یکی از آن‌ها سامانه نظام پیشنهادات است که مردم می‌توانند ایده‌های خود را از طریق این سامانه ثبت کنند.

وی تصریح کرد: نوع دیگر آن از طریق شرکت در برنامه‌های مسابقه‌ای و جشنواره‌ای با عنوان «ایده‌کاپ» است که تاکنون شاهد برگزاری چند ایده‌کاپ با موضوعات مختلف در شهر بوده‌ایم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار