زندان گوانتانامو دست‌کم تا ۲۵ سال دیگر دایر است

بنابر اعلام یک مقام نظامی آمریکا، زندان مخوف گوانتانامو دست‌کم تا ۲۵ سال دیگر همچنان فعال خواهد بود.

زندان گوانتانامو حداقل تا 25 سال دیگر همچنان دایر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد زندان گوانتانامو دست کم تا 25 سال دیگر دایر خواهد بود. این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا وعده تعطیلی این زندان را پیشتر مطرح کرده بود.

جان رینگ، دریاسالار نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد زندان گونتانامو، که در آن برخی از متهمان نقش داشتن در حادثه 11 سپتامبر زندانی هستند، تمرکز خود را بر روی کسب آمادگی در جهت حصول اطمینان درباره دوام تسهیلات آن برای 25 سال آینده قرار داده است. در ماه ژانویه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستوری اجرایی را امضاء کرد که بر اساس آن دستورالعمل سال 2009 اوباما برای تعطیلی گوانتانامو لغو شد.

به دنبال اقدام رئیس جمهور آمریکا، فرمانده نیروهای مشترک گوانتانامو اعلام کرد «به ما گفته شد تا 25 سال آینده یا بیشتر در این جا می مانیم.»

رینگ در دیدار با روزنامه نگاران اعلام کرد: «از سوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) یادداشتی را دریافت کردیم که طرح دایر بودن گوانتانامو را حداقل برای 25 سال دیگر نشان می‌داد.»

در ماه دسامبر یک کارشناس ارشد در زمینه شکنجه در سازمان ملل به نقل از منابع آگاه از ادامه شکنجه برخی زندانیان در گوانتامانو خبر داد. در زمان دولت جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور آمریکا و به دنبال تهاجم آمریکا به افغانستان در اواخر سال 2001 ارتش این کشور به سرعت اقدام به ساخت این زندان کرد.

در طول سالها در حدود 780 نفر در گونتانامو زندانی شده اند که گفته می‌شود بیشتر این افراد وابسته به گروه تروریستی القاعده و گروه طالبان بودند. بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه گوانتانامو از سال 2008 هیچ زندانی دیگری را پذیرش نکرده است. در زمان دولت بوش و اوباما تعدادی از زندانیان گونتانامو آزاد شدند.

ماه گذشته اعلام شد دولت دونالد ترامپ در نظر دارد برخی از بازداشت‌شدگان داعشی، را به زندان مخوف گوانتانامو بفرستد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار