همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید محمود جعفری

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید محمود جعفری یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمدعلی حاتم زاده یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهید محمود جعفری سال ۱۳۴۸ در روستای همپا متولد شد. در سه سالگی مادرش را از دست داد. پس از چند سال خانواده اش به روستای حسن آباد نقل مکان نمود. در کنار کار و تلاش برای امرار و معاش توانست خواندن و نوشتن را بیاموزد.

پس از پیروزی انقلاب و با فرا رسیدن موعد سربازی راهی جبهه‌های جنوب شد و دو سال نبرد علیه دشمن بعثی را تجربه کرد. پس از بازگشت تشکیل خانواده داد و همزمان به عضویت سپاه پاسداران درآمد.
به همراه گردان خاتم الانبیاء (ص) در اغلب مجموعه عملیات‌ها در کردستان شرکت کرد. پس از مدتی معاونت فرماندهی گروهان را به عهده گرفت در عملیات نصر سردشت مجروح شد، اما همچنان دلیرانه به راهش ادامه داد و سرانجام ۲۰/۴/۱۳۶۶ در عملیات پاکسازی منطقه بوکان به شهادت رسید.
انتهای پیام/

بیوگرافی شهید محمود جعفری

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار