دبیر منطقه هفت ورزش دانشگاه‌های کشور:

ما رشته‌ای به نام علوم ورزشی داریم که از ابتدا سنگ بنای آن را کج گذاشتند

دبیر منطقه هفت ورزش دانشگاه‌های کشور گفت: ما رشته‌ای به نام علوم ورزشی داریم که از ابتدا سنگ بنایی کج برای آن بنا گذاشتند و ما حتما باید امکاناتی مناسب برای فعالیت‌های پژوهشی و آزمایشگاهی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دریانوش دبیر منطقه هفت ورزش دانشگاه‌های کشور در مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزش دانشجویی در شیراز بیان کرد: ما رشته‌ای به نام علوم ورزشی داریم که از ابتدا سنگ بنایی کج برای آن بنا گذاشتند و ما حتما باید امکاناتی مناسب برای فعالیت‌های پژوهشی و آزمایشگاهی داشته باشیم، اما در رشته تربیت بدنی، اساتید برای انجام پایان نامه‌های خود با کمبود امکانات مواجه هستند.

وی افزود: ما فیزیولوژیک ورزشی خواندیم و نمی‌توان با پرسشنامه استعدادیابی کرد و این رشته در سطح جامعه نیز شناخته شده نیست و دانشجویان فوق لیسانس و لیسانس تربیت بدنی در بازار کار با اقبال مواجه نمی‌شوند و نمی‌توانند علم خود را در میادین ورزشی پیاده کنند.

سالاری معاون توسعه اداره کل ورزش وجوانان استان فارس هم در این مراسم گفت: خارج از دانشگاه به مدرک و نمرات شغل نمی‌دهند و فضا بسیار سخت است و اگر آموزش‌هایی که در دانشگاه به شما آموزش داده شده مهارت محور نباشد، وقت خود را به بطالت گذراندید.

سالاری تصریح کرد: ورزش ما در حوزه تربیت بسیار قوی بوده و حوزه تربیت بدون ورزش به سرانجامی نمی‌رسد و دانشجویان تربیت بدنی بدلیل مقبولیتی که دارند می‌توانند در جایگاه ورزشی ایران در دنیا نقشی موثر داشته باشند.

در پایان این مراسم از ۳۰ ورزشکار رشته تربیت دانشگاه زند شیراز که در مسابقات کشوری و برون مرزی موفق به کسب مدال شده بودند تقدیر شد و تجلیل ویژه‌ای از آرزو رحیمی، طلایی کاروان پاراآسیایی ایران در بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا شد.

انتهای پیام/ن

صحبت های دبیر منطقه هفت ورزش دانشگاه‌های کشور در مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش دانشجویی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار