حق‌شناس در اجلاس سیاستگذاری "پریمار" مطرح کرد؛

ایران، تنها کشور تولید کننده نقشه های دریایی در منطقه/ سهم ۸۰۰ هزار دلاری ایران از فروش نقشه های دریایی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در دو سال گذشته کشور ایران موفق به تولید و انتشار ۴۲ سلول نقشه دریایی شده است و سهم کشور از فروش این نقشه‌ها حدود ۸۰۰ هزار دلار است.

ایران، تنها کشور تولید کننده نقشه های دریایی در منطقه/ سهم ۸۰۰ هزار دلاری ایران از فروش نقشه های دریاییبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه اجلاس بیست و پنجم شورای سیاستگذاری کشورهای عضو پریمار در تهران، اظهار کرد: در نشست اعضای پریمار به جز بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل فنی و رعایت استاندارد های جدید تولید نقشه دریایی، درباره قیمت گذاری فروش این نقشه ها و سهم کشور تولید کننده از بازار جهانی نیز رایزنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته کشور ایران موفق به تولید و انتشار ۴۲ سلول نقشه دریایی شده است، سهم کشور از فروش این نقشه‌ها را حدودا ۸۰۰ هزار دلار اعلام کرد.


بیشتر بخوانید: نقشه کابلهای زیردریایی اینترنت ایران را ببینید 


عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکید اعضای پریمار برای ارتقای استانداردهای تولید نقشه دریایی، تصریح  کرد: ایران به عنوان یکی از اعضای فعال موسسه دریایی پریمار ، به عنوان تنها کشور تولید کننده نقشه دریایی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان شناخته می‌شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر درباره مزیت این نقشه‌ها در ناوبری دریانوردان گفت: تولید و به روز رسانی نقشه های الکترونیکی دریایی این امکان را فراهم می‌کند تا دریانوردان همواره با تازه‌ترین تصحیحات و آخرین تغییرات در نقشه های دریایی سفرهای دریایی ایمن تر و بهتری داشته باشند.

حق شناس با تأکید بر اینکه تولید نقشه دریایی توسط کارشناسان ایرانی به جز اینکه یک مهارت قابل توجه و منحصر به فرد است، گفت: تهیه نقشه‌های دریایی این امکان را فراهم می کند تا صرفه و صلاح ایمنی و امنیتی کشور را در تولید این نقشه‌ها انعکاس دهیم و اختیار این نوع مسائل را خودمان به دست گیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار