لاوروف: دکترین هسته‌ای آمریکا ساخت سلاح برای استفاده در جنگ است

وزیر خارجه روسیه در گفتگو با رسانه‌ها به بحث درباره چشم‌انداز جنگ جهانی سوم و مواضع نزدیک مسکو و پکن پرداخت.

لاوروف: مسکو آماده تحریکات گسترده غرب است/ دکترین جدید هسته‌ای آمریکا ساخت سلاح برای استفاده در جنگ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگو با راشاتودی به بحث درباره تحریکات غرب، چشم‌انداز جنگ جهانی سوم و مواضع نزدیک چین به کشورش پرداخت.

وزیر خارجه روسیه در این گفتگو و در پاسخ به سوالات خبرگزاری‌های راشاتودی فرانسه، پاریس مچ و لوفیگارو اعلام کرد: ما همچنین برای تحریکات گسترده آماده خواهیم بود. اما پاسخ ما بسیار ساده است، اگر آنها از طریق رسانه‌ها با ما صحبت کنند، ما نیز از طریق رسانه‌ها به آنها پاسخ می‌دهیم اما به طور مشخص و به شیوه‌ای درست.

لاوروف در ادامه موضوع جنگ جهانی سوم را سناریویی دور از تصور دانست و یادآور شد: همگان به اندازه کافی دارای عقل سلیم هستند تا اجازه ندهند چنین چیزی رخ دهد. با این حال عامل تشدیدکننده آن، نبودِ گفتگو میان روسیه و ناتو است. او همچنین درباره نبودِ گفتگو میان مسکو و ناتو ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به حادثه هوایی که در آن یک جنگنده اسپانیایی به طور تصادفی در جریان یک عملیات تمرینی، موشکی را به سمت آسمان استونی پرتاب کرد اعلام کرد خدا را شکر این حادثه تلفاتی در پی نداشت، اما اگر این موشک به خاک روسیه می‌خورد چه می‌شد؟ 

این مقام دیپلماتیک روسیه یادآور شد همه اینها ناشی از آن است که آمریکا در حال به روزرسانی دکترین هسته‌ای خود است. بنابر گفته لاوروف، آنها (آمریکا) در حال تولید سلاح هسته‌ای با یک هدف مشخص هستند و آن هم استفاده از آنها در جنگ است. وزیر خارجه روسیه دربخشی از این گفتگو اعلام کرد در حالیکه غرب به دنبال قطع روابط تجاری و اعمال تحریم علیه مسکو است روابط روسیه با چین و دیگر قدرت‌های آسیایی در حال توسعه است.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد گروه آستانه آماده برقراری ارتباط با شبکه‌ای با نام گروه کوچک در سوریه است، اما اساس این گفتگوها باید تعیین شود. وی یادآور شد مسکو با دعوت دولت مشروع و قانونی سوریه در آنجا حضور دارد. بنابر گفته لاوروف، ایده گروه گوچک از سوی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به منظور ارتباط با گروه آستانه مطرح شده است.

انتهای پیام/  

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار