لاوروف: از بشار اسد برای سفر به روسیه دعوت کرده‌ایم/مسکو امیدوار است یافته‌های تحقیقات درباره خاشقجی علنی شود

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کرملین از رئیس‌جمهور سوریه برای سفر به مسکو و کریمه دعوت کرده است.

لاوروف: از بشار اسد برای سفر به روسیه دعوت کرده‌ایم/مسکو امیدوار است یافته‌های تحقیقات درباره خاشقجی علنی شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری روسی اینترفکس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز (سه شنبه) اعلام کرد کرملین از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، برای سفر به مسکو و شبه جزیره کریمه دعوت کرده است.

لاوروف این خبر را در گفتگو با یورونیوز اعلام کرد و افزود سرگئی آکسینوف، رئیس جمهوری خودمختار کریمه، در سفر اخیرش به دمشق که به دعوت رسمی بشار اسد صورت گرفت، از طرف کرملین از رئیس جمهور سوریه برای سفر به فدراسیون روسیه، از جمله شبه‌جزیره کریمه، دعوت به عمل آورد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین افزود این کشور از توافق میان ترکیه و عربستان سعودی بر سر انجام تحقیقات مشترک درباره پرونده جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، استقبال می کند. با این حال، او تصریح کرد: روسیه امیدوار است که نتایج این تحقیقات به اطلاع عموم برسد.

خاشقجی دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. گزارش رسانه ها به نقل از مقامات ترکیه ای حاکی از شکنجه و قتل این روزنامه نگار در ساختمان کنسولگری عربستان، به دستور مستقیم بن سلمان است.

انتهای پیام/

دعوت روسیه از اسد برای سفر به این کشور

برچسب ها: عربستان ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار