امام جمعه موقت مشهد:

غفلت مسئولان باعث شد تا ارز و طلای کشور دچار مشکل شود/قشر متوسط و کارمند دچار مشکل شده اند

امام جمعه موقت مشهدگفت:غفلت مسئولان باعث شد تا ارز و طلای کشور دچار مشکل شود و همزمان احتکار برخی اقلام توسط فروشندگان و تولید کنندگان به بدتر شدن اوضاع دامن زد.

غفلت مسئولان باعث شد تا ارز و طلای کشور دچار مشکل شود/قشر متوسط و کارمند دچار مشکل شده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  حجت الاسلام محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد گفت: غفلت مسئولان در ابتدای سال باعث شد تا ارز و طلای کشور دچار مشکل شود و همزمان احتکار برخی اقلام توسط فروشندگان و تولید کنندگان به بدتر شدن اوضاع دامن زد و عده ای نیز در این میان سوء استفاده کردند. 

وی افزود: تاثیر پذیری مردم از تبلیغات و شایعات نیز بر بدتر شدن اوضاع کمک کرد و برخی به فروشگاهها رفتند تا چندین برابر نیاز خود کالا بخرند و در منزل خود ذخیره کنند و همین عامل نیز باعث شد تا قیمت برخی کالاها افزایش یابد. 

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: متاسفانه در این شرایط نیز دولت کنترل و نظارتی نداشت و قشر متوسط و محروم دچار مشکل  شده و فشار زیادی را متحمل شدند که این بی تدبیری ها ارتباطی به خارج از کشور ندارد و موضوع داخلی است. 

فرزانه گفت: البته این اقدامات به معنای از بین رفتن قدرت و اقتدار نظام نیست و اقدامات ناخوش آیندی بود که نباید رخ می داد و در همین شرایط رهبر معظم انقلاب چندین مرتبه به مسئولان دولتی تذکر دادند تا بیشتر فعالیت کنند تا قشر ضعیف بتوانند در این مشکلات کمر راست کنند. 

وی اظهارکرد: در همین شرایط رهبر معم انقلاب سندی را ارائه می دهند که ما باید تا ۵۰ سال آینده با الگو قراردادن تعالیم دینی به شکوفایی تمدن اسلامی برسیم و آن را محقق کنیم و بتوانیم حرف اول را در دنیا بزنیم. 

امام جمعه موقت مشهدمقدس در ادامه با اشاره به اینکه امروز آمریکای جنایتکار یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای و اقتصادی و تبلیغی را علیه ما آغاز کرده است گفت: جنگ اقتصادی را با تشدید تحریم دنبال می‌کند و جنگ رسانه‌ای را در اینترنت و ماهواره دنبال می‌کند؛ مقام معظم رهبری فرمودند چند هدف از این جنگ دنبال می‌شود تا بدان برسد.

فرزانه گفت: از طریق تحریم و جنگ تبلیغاتی آمریکا دنبال این است که اضطراب و دلهره را زیاد کرده و آرامش درونی مردم را سلب کند و کار دیگر این است که یاس و نومیدی را در مردم ایجاد کرده و گسترش دهد و کار سوم این است که در مردم احساس بن بست ایجاد کند و القا کند دیگر نظام کارآیی ندارد و می‌خواهد مردم را به هم و دستگاه مسئول بدبین کند.

وی تاکید کرد: هدف دیگر آمریکا این است که مشکلات اقتصادی را بزرگنمایی کند؛ روی این محورها آمریکا کار می‌کند و البته بدانید روز به روز دنیا بیشتر پی می‌برد که آمریکا موفق نمی‌شود؛ در این جنگ آمریکا شکست می‌خورد و در این موضوع شکی نداشته باشید.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: این راهبرد به دلیل وجود جوانان نخبه و کارآمد در کشور و تلاش برای از بین بردن فساد اقتصادی، اداری و اجتماعی و از بین بردن تبعیض در جامعه نوشته شده است که رشد کشور را طی ۵۰ سال آینده را تضمین می کند. 

فرزانه تاکید کرد: نسل جوان متدین، متخصص و آگاه به مشکلات کشور پای کارآمده و با تمام توان پیشرفت کشور را رقم خواهند زد که البته وجود این افراد نافی مسئولیت دولت نیست و باید مسئولان به وظایف خود به درستی عمل کنند. 

انتهای پیام/س

خطبه های نماز جمعه مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.