انگلیس: اگر خبر قتل خاشقجی صحت داشته باشد در روابط با عربستان تاثیر خواهد گذاشت

جرمی هانت گفت اگر مشخص شود روزنامه نگار منتقد سعودی به قتل رسیده است این مسئله پیامدهایی برای رابطه انگلیس با عربستان خواهد داشت.

انگلیس: اگر خبر قتل خاشقجی صحت داشته باشد در روابط با عربستان تاثیر خواهد گذاشتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، جرمی هانت -- وزیر امور خارجه انگلیس -- امروز جمعه اعلام کرد: اگر مشخص شود جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی به قتل رسیده است این مسئله پیامدهایی برای رابطه انگلیس با عربستان سعودی خواهد داشت.

برخی منابع دولتی ترکیه گفته اند این خبرنگار توسط گروهی اعزامی از ریاض، شکنجه شده، به قتل رسیده و جسدش مثله مثله شده است. هانت در این باره گفت چنین اقداماتی کاملا با ارزش های انگلیس مغایر است و آنچه رخ داده باید در کوتاهترین زمان ممکن مشخص شود.

هانت به رادیو بی بی سی گفت:" اگر خبرهایی که پخش شده صحت داشته باشد بخشی از واکنش ما به واکنش سعودی‌ها بستگی دارد و اینکه ما احساس می کنیم آنها جدیت این مسئله را برای ما درک می کنند."

وی افزود:" مواردی که گفته شده اتفاق افتاده است کاملا مغایر با ارزش ها و باورهای ماست نه فقط بخاطر وحشی گری صورت گرفته بلکه بخاطر اینکه او یک خبرنگار بود. این اتفاقات کاملا برای انگلیس غیرقابل قبول است."

با این حال هانت تاکید کرد باتوجه به رابطه راهبردی موجود و تبادل اطلاعات درباره تروریست ها بین دو طرف، پاسخ انگلیس حساب شده خواهد بود.

انتهای پیام/

پیامدهای قتل خاشقجی برای عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار