گراهام: خبر اعلام رسمی مرگ خاشقجی در رسانه‌های سعودی مشکوک است

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی خبر اعلام رسمی مرگ روزنامه‌نگار منتقد سعودی در رسانه‌های عربستان را مشکوک خوانده و نائب رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز آن را رد کرد.

گراهام: خبر اعلام رسمی مرگ خاشقجی در رسانه‌های سعودی مشکوک استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون المیادین، در اولین واکنش به خبر اعلام رسمی مرگ جمال خاشقجی در رسانه‌های سعودی، لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا این اظهارات را مشکوک خواند.

گراهام در این باره گفت: اگر بگویم که به روایت سعودی درباره آقای خاشقچی شک دارم، حق مطلب را ادا نکرده‌ام. ابتدا به ما گفته شد که خاشقچی کنسولگری عربستان در استانبول را ترک کرده است. حالا گفته می‌شود که نزاعی درگرفته و او بدون اطلاع ولیعهد داخل کنسولگری کشته شده است. دشوار است بتوان این توجیه جدید را موثق دانست.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، آدام شف نائب رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت این روایت که خاشقجی در پی مشاجره لفظی و سپس درگیری فیزیکی با ۱۵ لباس شخصی که از عربستان سعودی به ترکیه فرستاده شده اند، کشته شده است، به هیچ عنوان قابل تأیید و قبول نیست.

آدام شف تاکید کرد: «سعودی‌ها باید به خاطر این پرونده بازخواست شوند و اگر دولت ترامپ هدایت تلاش‌ها به این مسیر را برعهده نگیرد کنگره باید وارد عمل شود.»

انتهای پیام/

واکنش سناتورهای آمریکایی به اعلام رسمی مرگ روزنامه‌نگار منتقد سعودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار