دانشجویان نیویورکی، کیسینجر را «جنایتکار جنگی» خطاب کردند

دانشجویان نیویورکی، حضور هنری کیسینجر در دانشگاه نیویورک را به واسطه نقش وی در برقراری جنگ در شیلی، کامبوج و ویتنام محکوم کردند.

دانشجویان نیویورکی، کیسینجر را «جنایتکار جنگی» خطاب کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جمعی از دانشجویان دانشگاه نیویورک، تجمع اعتراضی با عنوان «نه به حضور جنایتکار جنگی در دانشگاه نیویورک» راه اندازی کردند و حضور هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا -که نقش پررنگی در شکل دادن به سیاست های واشنگتن برای ورود به جنگ با شیلی، کامبوج و ویتنام داشت- در این دانشگاه را محکوم کردند.

حدود یکصد معترض در حالیکه پلاکاردهایی با مضمون «کیسینجر را دادگاهی کنید» و «جنایتکار جنگی» را حمل می‌کردند مقابل دانشکده تجارت استرن دانشگاه نیویورک تحصن کردند.

کیسینجر قرار بود همزمان با چهل و پنجمین سال دریافت جایزه صلح نوبلش در این دانشکده سخنرانی کند که با اعتراضات گسترده دانشجویان  مواجه شد.

برخی معترضان که موفق به ورود به داخل دانشکده و محل سخنرانی کسینجر شدند، با شعارهای  اعتراضی چندین مرتبه سخنرانی وی را متوقف کردند. یکی از دانشجویان فریاد زد: «تو مسئول قتل هزاران تبعه آمریکای لاتین هستی، افرادی که بخشی از خانواده مرا تشکیل می دادند.» یکی دیگر از دانشجویان کیسینجر را «جنایتکار جنگی» خطاب کرد و او را متهم به نسل کشی کرد. یکی از دانشجویان نیز کیسینجر را همانند نازی ها توصیف کرد که دستش به خون انسان های بی گناه آلوده است. او با فریاد گفت: «تو شایستگی پاسخ به جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت را داری؟ تو باید به جهنم بروی و در آنجا بپوسی.»

در نهایت با اخراج معترضان، وی سخنرانی خود را که کاملا متوقف شده بود، به پایان رساند.

کیسینجر یک یهودی است که در آلمان به دنیا آمده است و پس از آنکه آلمان تحت سلطه نازی ها درآمد با خانواده اش به آمریکا فرار کرد. او علاوه بر فعالیت در سمت وزارت امور خارجه، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا نیز بوده است. او یکی از استراتژیست های ارشد آمریکا است و به رغم اقداماتی که در وقوع جنگ در شیلی، ویتنام و کامبوج انجام داد در سال 1973 جایزه صلح نوبل را برای پایان جنگ در ویتنام دریافت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۳:۴۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
هنری کیسینجر خدا لعنتش کنه . عامل بسیاری از جنگهای دنیاست .
آخرین اخبار