حقیقت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هشدار هواشناسی به کشاورزان/ عشایر از رفتن به ارتفاعات البرز خودداری کنند

یک مقام مسئول گفت: با توجه به بارش باران، رعد و برق و وزش باد در نوار غربی کشور، کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدار هواشناسی به کشاورزان/ عشایر از رفتن به ارتفاعات البرز خودداری کنندمسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بارش باران تا پایان هفته در نوار غربی کشور ادامه دارد، اظهار کرد: تا پایان روز چهارشنبه در استان های واقع در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور بویژه جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام، همدان، کرمانشاه و لرستان بارش ها را  به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

به گفته وی با توجه به آغاز بارش در نوار غربی کشور به کشاورزان توصیه می شود که هر چه سریع تر اقدام به کشت گندم در مناطق دیم کنند.

حقیقت در توصیه ای به عشایر و دامداران گفت: عشایر و دامدارانی که در راستای دامنه های البرز در حال حرکت هستند، به دلیل بارش های رگباری و سیل آسا توصیه می شود که از رفتن به ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.


بیشتر بخوانید: کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/آغاز بارش های پاییزه در کشور


مدیرکل شبکه پایش هواشناسی ادامه داد: به کشاورزان نوار غربی کشور توصیه می شود که با وجود آغاز بارش های باران نسبت به انتقال سم و کود خود به فضای سربسته و پوشیده اقدام کنند.

وی در پایان در توصیه ای به گلخانه داران تصریح کرد: با توجه به افت دمای صبحگاهی از گلخانه داران تقاضا داریم که مراقب دمای گلخانه های خود باشند و نسبت به سوخت مورد نیاز اقدام کنند.

انتهای پیام/

گندمکاران نوار غربی اقدام به کشت گندم کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار