رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خبرداد

افزایش ۸۵ درصدی ارزش صادرات کالا در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماهه امسال روند خوبی از نظر رشد صادرات در استان داشتیم به گونه‌ای که از نظر ریالی رشد ۸۵ درصدی افزایش صادرات را شاهد بودیم.

افزایش ۸۵ درصدی ارزش صادرات کالا در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان بر اساس اعلام صادرکنندگان طبق توان و ظرفیت در سامانه شرکت، به زودی از صادرکنندگان استانی قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان نقش بسزایی در توسعه صادرات غیر نفتی دارد گفت: با توجه به مرز‌های طولانی زمینی با کشور‌های افغانستان و پاکستان و جمعیت ساکن در این منطقه و دسترسی استراتژیک این استان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که تا کنون در حدی که باید از آن استفاده نشده است.

میرشکار با اشاره به سفر هیئت ایرانی جهت شرکت در ششمین کمیته تجارت مرزی ایران و پاکستان که در شهر کویته پاکستان نیز افزود: ششمین جلسه اجلاس کمیته مشترک تجارت مرزی بین سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان با تاکید بر بهبود روابط اقتصادی، تجاری دو جانبه و به منظور ارتقا و توسعه تجاری مرزی برگزار شد که در این جلسه طرفین تواقفق کردند جلسات مرزی به منظور رفع مشکلات مرزی و فعالیت‌های گمرکی هر سه ماه یکبار برگزار شود.

وی افزود: مقرر شد در زمینه ایجاده دروازه مشترک گمرکی در گمرکات میرجاوه ایران و تفتان پاکستان جهت تبادل الکترونیکی اطلاعات مبادلات تجاری جلساتی برگزار شود.

میرشکار گفت: ایران در این نشست آمادگی خود را برای بازدید هیات پاکستانی از بازارچه‌های مرزی همجوار به مرز ریمدان - گبد جهت توسعه همکاری‌های متقابل اعلام کرد.

 

انتهای پیام/پ

رشد ارزش صادرات کالا در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.