راه اندازی کارگاه های مرمت ابنیه تاریخی در کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از راه اندازی ۱۵ کارگاه مرمت ابنیه تاریخی این استان با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،"غلامرضا فرخی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی در کارگاه‌های مرمت مشارکتی ابنیه تاریخی در استان کرمان گفت: در حال حاضر این کارگاه‌های مرمتی در ۶ شهرستان کرمان، رفسنجان، انار، ارزوئیه، کوهبنان و راور فعال می‌باشند.

وی با اشاره به استقبال مالکین خصوصی بنا‌های تاریخی دارای شماره ثبت ملی از طرح مرمت مشارکتی، تصریح کرد: سابقه اجرایی این طرح در استان کرمان به حدود ۵ سال قبل برمی گردد که خوشبختانه امسال نیز از محل همین طرح اقدام به راه اندازی ۱۵ کارگاه مرمتی در استان شده است.

فرخی اظهار کرد:یکی از مهمترین مزایای این طرح جلب مشارکت و همکاری مالکین خصوصی بنا‌های تاریخی می‌باشد که خوشبختانه این موضوع منجر به افزایش حس تعلق و ماندگاری ساکنین در بنا‌ها و بافت‌های تاریخی شده است.

وی افزود: با توجه به موفقیت این طرح پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی نیز طرح مشارکتی مرمت بنا‌های تاریخی در اولویت برنامه‌های مرمتی این اداره کل قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

مشارکت در مرمت بناهای تاریخی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار