فرماندار تایباد:

بیش از هزار زائر اربعین از افغانستان وارد مرز دوغارون شدند

فرماندار تایباد گفت:تاکنون هزار و ۳۵۰ نفر در قالب ۹ کاروان از افغانستان برای شرکت در اربعین حسینی مرز دوغارون وارد ایران شده اند.

بیش از هزار و ۳۰۰ زائر اربعین از افغانستان وارد مرز دوغارون شدندحسین شرافتی راد فرماندار تایباد در حاشیه بازدید از مرز دوغارون و روند ورود زائران افغانستانی به ایران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت:زیرساخت‌های لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم شده و تمام امکانات و ظرفیت‌های شهرستان برای رفاه این زائرین به کار گرفته شده است.

وی تصریح کرد:دوغارون تنها گذرگاه رسمی ورود اتباع افغانستان به ایران است لذا برای عبور زائران اربعین حسینی در آمادگی کامل قرار دارد.

فرماندار تایباد با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی برای پذیرش زائرین افغانستانی اربعین حسینی گفت: پیش بینی می‌شود در این ایام حدود ۴۰ هزار نفر از اتباع افغانستان به قصد سفر به عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند.

شرافتی راد افزود: پلیس مهاجرت و اتباع خارجی نیز با برنامه ریزی‌های انجام شده این آمادگی را دارد که در صورت افزایش ورود زائران افغانستانی به مرز دوغارون، گیت‌های خروجی مسافران در این پایانه مرزی را به صورت موقت افزایش دهد تا زائران به آسانی تردد کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر مکان‌های اقامتی موجود در تایباد از ظرفیت مدارس و مهمانسرا‌های ادارات برای اسکان زائران مزبور استفاده می‌شود.

انتهای پیام //ز.ج
 

دوغارون تنها گذرگاه رسمی ورود اتباع افغانستان به ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.