استقرار بیش از ۱۶۵ موکب برای خدمت رسانی به زائران پیاده رضوی در دهه آخر صفر

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور گفت: بیش از ۱۶۵ موکب و محل استقرار و خدمات رسانی به زائران پیاده رضوی در دهه آخر صفردر ۵ استان دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام محمد نوروزپور مدیر کل بقاع متبرکه سازمان اوقاف کشور در نشست هماهنگی ۵ استان شرقی ویژه خدمت رسانی به زائران پیاده رضوی در دهه آخرصفرگفت: بیش از ۱۶۵ موکب و محل استقرار و خدمات رسانی به زائران پیاده رضوی در دهه آخر صفردر ۵ استان دایر می‌شود.

وی با اشاره به این که این ایستگاه‌ها با محوریت حضور و مشارکت مردم در خدمت رسانی به زائران رضوی برنامه ریزی شده و در حدود ۹۰۰ خادم در این ایستگاه‌ها به مردم خدمت می‌دهند افزود: این خادمان اعضای هیات امنای بقاع و اماکن متبرکه و خیران و سایر گروه‌های مردمی هستند و هزینه‌ای که برای ارائه خدمات این ایستگاه‌های صلواتی برآورد شده و عموما از محل کمک‌های مردمی تامین می‌شود بالغ بر یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان می‌باشد.

مدیر کل بقاع متبرکه سازمان اوقاف کشور گفت: عمده این هزینه توسط خیرین و بخشی هم از محل موقوفات مربوطه تامین می‌شود، هم چنین ۱۵۶ هزار پرس غذای گرم در این ۵ استان در قالب این ایستگاه‌ها در اختیار زائران قرار می‌گیرد وظرفیت اقامتی ۱۷۳ هزار نفر در این محل‌ها پیش بینی شده است.

حجت الاسلام محمد نوروزپور افزود: ۱۰ ایستگاه سلامت و ۱۴ نانوایی سیار هم درطول مسیر‌ها دایر می‌شود ودر حوزه فرهنگی و ۱۸۱ مبلغ و مبلغه در این ایستگاه‌ها و مسیربه زائران خدمت رسانی می‌کنند و ۴۴ هزار بسته فرهنگی هم تدارک شده که در اختیار زائران رضوی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام علی دارابی معاون امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم در این مراسم گفت:: سازمان تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی هم حدود هزار مبلغ و مبلغه درطول مسیر‌های منتهی به مشهد همراه زائران می‌کند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی ویژه‌ای هم برای این مبلغان در مشهد برگزار شد تا نسبت به سنت‌ها ورسوم و حساسیت‌های این زائران از قومیت‌ها و گروه‌های مختلف مذهبی آشنا شده و در حوزه ترویج سیره و فرهنگ رضوی و ارائه خدمات فرهنگی و ارتقا سطح معنوی این سفر گام موثری بردارند.

انتهای پیام// ز.‌ی


برگزاری نشست ۵ استان شرقی ویژه خدمت رسانی به زائران پیاده رضوی در دهه آخرصفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.