معاون وزیر خارجه روسیه: اجرای مقدمات سفر پوتین به عربستان در حال انجام است

میخائیل بوگدانف از ادامه انجام اقدامات لازم برای سفر «ولادیمیر پوتین» به عربستان سعودی خبر داد.

معاون وزیر خارجه روسیه: آماده سازی مقدمات سفر پوتین به عربستان ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینترفکس، «میخائیل بوگدانف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور خاورمیانه و آفریقا امروز (دوشنبه) اعلام کرد انجام اقدامات لازم برای سفر «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه به عربستان سعودی ادامه دارد.

بوگدانف در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مسکو که پرسیده بودند آیا انجام اقدامات لازم برای سفر پوتین به عربستان سعودی حتی با ادامه تحقیقات درباره قتل «جمال خاشقجی» ادامه دارد یا خیر، اعلام کرد: بله، ما برای یک سفر برنامه‌ریزی کرده ایم و یک هیئت عالی رتبه هم به عنوان بخشی از این زمینه‌چینی‌ها هم اکنون به عربستان سعودی سفر کرده است.

وی در ادامه اعلام کرد: مسئله قتل خاشقجی باعث ایجاد تنش در کل جهان شده است؛ اما باید تا پایان یافتن تحقیقات و مشخص شدن نتیجه آن صبر کرد. ما در انتظار نتیجه تحقیقات هستیم و صبور بودن در این مسئله امری ضروری است.

جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد سعودی در تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. عربستان سعودی هم که در طول این دو هفته از ناپدید شدن خاشقجی اعلام بی‌اطلاعی کرده بود، بامداد شنبه به ناچار به قتل او اعتراف کرد. مقامات ترکیه‌ای پیشتر اعلام کرده بودند که تعدادی فایل و ویدئو در اختیار دارند که نشان می دهد یک تیم امنیتی سعودی خاشقجی را ربوده و او را در داخل کنسولگری عربستان مورد بازجویی و شکنجه قرار داده و به قتل رسانده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم با وجود اینکه پیشتر از مجازات عربستان سعودی صحبت به میان آورده بود، به دنبال اعتراف عربستان سعودی به قتل او، تصمیم گیری درباره تنبیه این کشور را به کنگره واگذار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار