رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران:

۶۵ درصد کارخانه پلی‌استر فعال است/ اولویت پرداخت طبق قانون معوقات حقوق است

رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران گفت: ۶۵ درصد کارخانه در دو ماه گذشته فعال بوده است و کارخانه پلی‌اکریل با ۳۸ درصد توان در حال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  محمدجواد پورسیدی رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر در سه رشته مختلف شرکت پلی‌اکریل، کارخانه و موضوع بورس در حال فعالیت هستیم.

وی افزود: ۶۵ درصد کارخانه در دو ماه گذشته فعال بوده است و کارخانه پلی‌اکریل با ۳۸ درصد توان در حال فعالیت است و فقط این بخش هم مربوط به پلی‌استر است و با توجه به این‌که مواد اولیه بخش پلی‌اکریل نرسیده، خاموش است.

وی در مورد ظرفیت تولیدی کارخانه مطرح کرد: مجموعاً ۱۲۸ تا ۱۳۰ تن تولید کارخانه پلی‌استر ماست؛ پرداخت دو ماه حقوق کامل پرسنل توسط هیأت اجرایی انجام شده است و بخشی از بدهی‌ها هم پرداخت شده است و می‌دانم که در حال پیگیری پرداخت بدهی‌های دوره خود هستند.

وی افزود: طبق قانون تحت حمایت دولت هستیم و گروه‌های مختلف گروه در حال فعالیت هستند؛ در دو ماه گذشته وضعیت کارخانه خیلی بهتر بوده است و با توجه به گزارشات مالی حقوق تماماً پرداخت شده است و بخشی از معوقات در زمان هیأت اجرایی پرداخت شده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران تصریح کرد: ۲۵ ماه است که هیأت اجرایی مستقر است که بخش‌های مختلف مالی را پرداختیم و بخشی از بدهی‌ها مربوط به این دوره و بخشی از آن مربوط به دوره‌های قبلی است.

وی ادامه داد: به دنبال کوچک‌سازی و چابک سازی شرکت‌ها بودیم و به دنبال پرداخت دیون شرکت‌ها هستیم و در این امر در ماه گذشته ۱۰ میلیارد تومان از مجموع بدهی‌ها پرداخت شده است.

پورسیدی عنوان کرد: ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی در اجرائیات داشتیم که با بخشودگی‌هایی که دریافت کردیم، با ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مفاصا حساب دریافت کردیم؛ همچنین بخشی از بدهی‌های تأمین اجتماعی پرداخت و بخش دیگر تهاتر شده است.

وی در مورد سایر بدهی‌های شرکت پلی‌اکریل اذعان کرد: با بخش‌های مختلف در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم بدهی‌هایمان را پرداخت کنیم و مذاکرات خوبی با بانک‌ها داشته‌ایم.

رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران در ادامه گفت: در حال تلاش هستیم  تا خط تولید را مجدد تحویل بگیریم؛ اولویت پرداخت طبق قانون معوقات حقوق است که تا شهریور ۹۵ به بعد بر عهده هیأت اجرایی است.

وی ادامه داد: علاقه‌ای به فروش املاک و مستغلات نداریم، ولی اولویت ما بحث تولید است و کارخانه‌دار هستیم؛ جا‌هایی که بحث واگذاری و فروش املاک است، بحث توقیف است و به دنبال آن هستیم تا مالی که وارد این بخش می‌شود، پیش از آن که مال وارد مذاکره شود، تهاتر کنیم تا بتوانیم هم بخشودگی جرائم را دریافت کنیم و هم بتوانیم از هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر مزایده عبور کنیم.

پورسیدی عنوان کرد: بیشتر به دنبال آن هستیم تا هرجایی را در توقیف داریم، تعیین تکلیف کنیم و با مذاکره بتوانیم مسائل را خودمان حل کنیم؛ بخشی از مشکلات پلی‌اکریل مربوط به مسائل جاری کشور است و با محدودیت‌هایی که به وجود آمده است، دچار مشکلاتی شده‌ایم.

وی مطرح کرد: هرکجا می‌رویم، می‌گویم مذاکره می‌کنیم به شرط بخشودگی و آماده مذاکره هستیم؛ حدود ۱۰۴ میلیارد تومان جرائم در بانک‌های کشور داریم.

رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران اضافه کرد: امیدواریم در این مسیر در تمامی بانک‌ها از بخشودگی‌ها استفاده کنیم که عمده مشکلات ما را حل خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: حوزه پرسنلی و حوزه تولید مربوط به هیأت اجرایی است، ولی پرسنل به طور کامل بازگشته‌اند و تولید پلی‌استر و بی‌ان‌پی با ۶۰ درصد ظرفیت کارخانه در حال انجام است؛ هیأت اجرایی هم در حال تلاش است و همه تلاش‌مان این است که کارخانه را تحویل بگیریم و خطوط آکریلیک که بیشترین محل درآمد است را راه‌اندازی کنیم.

پورسیدی با بیان این‌که هزار و ۶۰۰ نفر مجموعاً بازگشت به کار شده‌اند، مطرح کرد: حدود ۱۵ هزار سهام‌دار حقوقی و حقیقی داریم.

وی تأکید کرد: زمانی که هیأت اجرایی می‌آید، یعنی هیأت مدیره در مدیریت شرکت توانایی اداره را نداشته است و مقوله پرسنلی و تولید در اختیار هیأت اجرایی است و به عنوان مثال رفتن کارگران برای بیمه بیکاری با هیأت اجرایی بود، ولی ما با یکدیگر هم‌فکری و همکاری خوبی داشتیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران بیان کرد: یک هیأت مخصوص برای تحویل کارخانه ایجاد کرده‌ای تا اگر این موضوع انجام شد، با برنامه کار را آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تنها محصولی که وارداتی است تاکنون تحریمی شامل حال آن نبوده است و ارزی که دولت برای این محصول قرار داده، ارز نیمایی است.

پورسیدی اظهار کرد: سهام‌داران اصلی شرکت در سایت رسمی کدال وجود دارد؛ هم وکیل گروه عقیلی هستم و هم سهام‌دار این شرکت هستیم و فوت عقیلی به عنوان رئیس کارخانه خللی در روند شرکت ایجاد نکرده است.

وی در ادامه مطرح کرد: ۴۰ میلیاردی که دولت به ما پرداخت کرد در دو بازه مختلف پرداخت شده است و ۲۰ میلیارد آن در قالب تنخواه و ۲۰ میلیارد آن تحت عنوان تسهیلات از دو بانک دریافت شده است، ولی این مبلغ با توجه به مشکلاتی داریم عدد بسیار کمی است.

رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران ادامه داد: در هیأت مدیره مطرح کردیم با کسی که کمتر از ۵۰ میلیارد می‌تواند سرمایه‌گذاری کند، وارد مذاکره نشویم، زیرا نیاز به مبالغ بالا برای راه‌اندازی خط تولید پلی‌اکریل است.

وی عنوان کرد: بحث تولید  مربوط به تولید و کارخانه به طور کامل با هیأت اجرایی است و ما در این حوزه ورود نکردیم و نخواهیم کرد؛ شرکت‌های زیرمجموعه با ماست، ولی کارخانه پلی‌اکریل و DMP با هیأت اجرایی و دولت است و شرکت پلی‌اکریل و کارخانه پلی‌اکریل از یکدیگر مجزا هستند و شرکت پلی‌اکریل مالک کارخانه هم هست.

پورسیدی در جمع‌بندی صحبت‌هایش گفت: زیان انباشته شرکت در دوره قبل حدود ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است که در دوره فعلی که در آخرین گزارش حدود ۱۰۰ میلیارد به این زیان اضافه می‌شود و چیزی حدود ۱۱۵۰ میلیارد تومان نیاز به افزایش سرمایه داریم که با تصویب مجامع قانونی باید انجام شود.

وی ادامه داد: موظف هستیم که در مازاد ارزیابی و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت پیگیر افزایش سرمایه باشیم که مورد درخواست مجمع بوده است؛ چون در مضیقه مالی بودیم، کارمان با کارشناسان با تأخیر آغاز شد و این امکان اکنون امکان‌پذیر است و منتظر معرفی کارشناسان هستیم تا کار کارشناسان را آغاز کنیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران با توجه به افزایش نرخ ارز و با توجه به این که عمده دستگاه‌ها وارداتی هستند، می‌توانیم خوشحال باشیم که از این محل افزایش خوبی داشته باشیم که البته این موضوع منوط به مجوزات بورس است.

وی افزود: در بخش دیگر اموال و دارایی‌هاست که شرکت‌های گروه هیچ‌گاه در محاسبات حساب نشده است و شرکت دی‌ام‌پی و الیاف زاینده‌رود و شرکت فنی مهندسی فن‌گستر و شرکت ماهشهر و ... ظرفیت خوبی دارند و هیأت مدیره به افزایش سرمایه خوش‌بین است.

پورسیدی مطرح کرد:

رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران عنوان کرد: شرکت پلی‌اکریل ایران یکی از شرکت‌های گروه است و با توجه به این‌که کارخانه در اختیار ما نیست، گردش عمده مالی ما از این محل بوده است و از آن جایی که نمی‌توانستیم درآمدزایی کنیم، به سراغ کاهش هزینه‌ها رفتیم و شرکت‌های کوچک که کارایی ندارد را به سمت انحلال رفتیم.

وی اضافه کرد: عمده کار ما در پلی‌اکریل ایران این بود که حدود ۸ میلیارد تومان بخشودگی درآوردیم که برخی بدهی‌ها را به صفر رسانده‌ایم و ۳.۸ میلیاردی که بدهکار بودیم را نقداً پرداخت کردیم.

پورسیدی ادامه داد: با توجه به این‌که در ۲ سال گذشته نه ما و نه هیأت اجرایی نتوانسته بودیم مبلغی را به تأمین اجتماعی پرداخت کنیم، روی ویلا‌های چادگان ما توقیف گرفته بودند، ولی با مذاکراتی که انجام شد قرار شد طلب ۷ میلیارد تومان از آن‌هایی که به دنبال مزایده بودند را تهاتر کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای از ما در رهن بانک ملی است و امیدواریم بتوانیم با گرفتن بخشودگی در جرائم، اصل بدهی را مطرح کنیم و مال‌مان را آزاد کنیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران در مورد عمده‌ترین مسائل و مشکلات شرکت مطرح کرد: جرائم بزرگ‌ترین مشکل ماست که اگر این مسأله حل شود، بسیاری از مسائل ما حل می‌شود.

وی افزود: صحبت‌هایی که با دولت داشتیم، نگاه آن‌ها این است که هرچه سریع‌تر کارخانه را به سهام‌داران تحویل دهیم، کارگروه بازگشت کارخانه را ایجاد کردیم و در بخش‌های مختلف جلسات داریم.

پورسیدی در مورد پاداش میلیاردی برخی از اعضای هیأت مدیره عنوان کرد: این موضوع از آنجایی که برای احقاق حقوق سهام‌داران مهم است، هیأت مدیره هم به دنبال پیگیری و رسیدگی آن است.

وی تأکید کرد: افرادی که حتی یک برگ سهم هم دارند، می‌تواند وارد دفتر من شود و من خودم را موظف می‌دانم به او هم گزارش دهم و برایمان  سهام‌داران جز و کلان فرقی نمی‌کند و نماینده‌ای از سهام‌داران خرد داریم که مرتباً با او جلسه دارم.

رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران بیان کرد: ۲۵ ماه است که در اصفهان هستم و حاصل این مدت تلاش این است که دو سه خبر خوب را امروز بدهیم و اعتماد کارگزاران را جذب کردیم؛ شرکت پلی‌اکریل اگر خطوط پلی‌اکریل‌اش راه نیافتد، دچار روزمرگی که می‌شویم هیچ به عقب هم باز خواهیم گشت و امیدواریم روزی که کارخانه تحویل ما شد ظرف ۴۵ روز همه خطوط را تا ۸۰ درصد ظرفیت برسانیم.

وی در ادامه گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن مصرف آکریلیک در کشور است که ظرفیت تولید ما یک سوم بازار است به شرطی که با ظرفیت کامل تولید داشته باشیم؛ اگر وارد تولید شویم، دولت می‌تواند در بخش تعرفه کمک‌مان کند تا دست‌مان باز شود که این اتفاق با صحبت‌هایی انجام شده است، محقق خواهد شد.

پورسیدی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ درصد از معوقات کارگران پرداخت شده است و اگر ما هم کارخانه را تحویل بگیریم، باید تولید کنیم تا بتوانیم بدهی‌هایمان را پرداخت کنیم؛ کارگران و پرسنل اگر حقوق روزشان را بگیرند و اگر دو سه ماه یک بار بتوانیم یک ماه از حقوق معوقات را پرداخت کنیم، کار بسیار بزرگی است.

انتهای پیام/س

نشست خبری مسئولان پلی اکریل اصفهان درباره ی وضعیت کارخانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.