در جلسه شورای مرکزی جمعیت جانبازان مطرح شد؛

نقش اربعین در پرورش لایه به لایه نسل‌های انقلابی بی بدیل است

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در تازه‌ترین نشست خود پس از برگزاری دومین کنگره جمعیت، به بررسی تحولات داخلی و بین‌المللی پرداخت. 

شرکت فعال اعضای جمعیت جانبازان در راهپیمایی اربعین/ تنها چاره خروج از دور و تسلسل بدعهدی طرف‌های برجامبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در تازه‌ترین نشست خود پس از برگزاری دومین کنگره جمعیت و انتخاب اعضای جدید، به بررسی تحولات داخلی منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت. 
 
در این جلسه ضمن بررسی ابتکار راهبردی مقام معظم رهبری در اعلام پیش‌نویس سند الگوی پایه پیشرفت اسلامی، ایرانی جمهوری اسلامی ایران طی پنجاه سال پیش‌رو، به ابعاد گسترده این سند تمدنی برای حرکت از مبدا 40 سالگی انقلاب تا رسیدن به نیم قرن آتی و چشم‌انداز آرمان‌ها در نقطه مقصد با شاخص‌های مکتب امام خمینی (ره) مورد توجه قرار گرفت.

به باور جمعیت جانبازان، لازمه تحقق این نگاه فراخ‌ منظر با توجه به ابعاد دقیق و ظریف کارشناسی و توجه منابع و ظرفیت‌های مادی و انسانی کشور، مکلف شدن تمامی جایگاه‌های تصمیم‌ساز نظام جمهوری اسلامی است تا منابع و ظرفیت‌های مادی و انسانی برای تحقق این سند به درستی پیش‌بینی شود.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه رسیدن به تمدن بزرگ جهان اسلام، حذف نظام سلطه و صهیونیسم و نیز برقراری صلح و عدالت واقعی جز در پناه مکتب وحی و آموزه‌های اسلام ناب محمدی امکان‌پذیر نخواهد بود، تاکید کرد: شیطان بزرگ نشان داده در قالب سندسازی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای منابع و ظرفیت‌های جهان را به غارت می‌برد و آنها را می‌دوشد و هیچ قانون و ضابطه‌ای به منظور کنترل این یغماگری رو به رشد نیست.

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان با اشاره به مهار افسارگسیختگی‌های اتحاد عبری، غربی، عربی طی 40 سال سپری شده از عمر انقلاب با اقتدار شگفت انگیز ایران ، خاطرنشان کردند: سند تمدن پیشرفت ۵۰ ساله می‌تواند نیم قرن آتی را سال‌های تثبیت مسیر پیشرفت، بالندگی و تناوری اسلام انقلابی در منطقه و جهان قرار دهد.

این جمعیت در بخش دیگری از جلسه اخیر، راهپیمایی اربعین را پدیده بی‌بدیل سیاسی و انقلابی برآمده از مراسم دینی ارزیابی و عنوان کرد: نمونه این پدیده در بین دیگر ادیان الهی و مکاتب بشری سکولار وجود ندارد؛ ضمن اینکه عواطف در هم تنیده دو ملت ایران و عراق در مقطعی از زمان با شیطنت نظام سلطه و افسار گسیختگی حزب بعث عراق به دشمنی گراییده بود، اما اکنون با شکست پروژه بعثی - آمریکایی – صهیونیستی، سال‌ها است در حرکتی گسترده و عظیم با شعارهایی واحد و روحیه انقلابی بر گرد حرم سیدالشهدا (ع) و یارانش به طواف عشق و دلدادگی می‌پردازند.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر نقش بی‌بدیل، گسترده و تمدن‌ساز اربعین در پرورش لایه به لایه نسل‌های انقلابی، افزود: نظام سلطه نمی‌تواند خشم و استیصال خود را نسبت به این پدیده پنهان کند؛ کمااینکه شکوه و عظمت برگزاری این مراسم هر ساله با قرار گرفتن راهپیمایی چهار نسل در کنار یکدیگر، چشم انداز روشنی از آینده جهان در پناه مکتب انقلابی‌ و ستم سه تیز سیدالشهدا (ع) را به رخ می‌کشد.

جمعیت جانبازان در جریان بررسی مسائل داخلی روزهای اخیر، مهار نشدن قیمت‌ها به‌رغم تلاش‌های سه قوه و تصمیم‌های دولت را موجب وارد آمدن خسارت‌های جدی به ویژه بر اقشار کم‌درآمد، تضییع حقوق شهروندان و به دنبال آن افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: محافظه کاری ملا ل آور دولت و تعلل در تغییر تیم اقتصادی و پیوند زدن برخی تصمیمات اقتصادی با شرایط باج‌خواهانه چند کشور اروپایی در راستای زمینه‌سازی برای پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم موسوم به «CFT»، از نشانه‌های غلط و شرایط ناخوشایند پیش‌رو است.

این جمعیت خاطرنشان کرد: اروپا با فرصت‌سوزی، مهلت دو هفته‌ای برای اعلام تضمین‌های عملی برای ماندن ایران در برجام را به سخره گرفته و اکنون با گذشت بیش از ۸ ماه همچنان از دادن تضمین عملی برای حفظ منافع ایران از برجام طفره می‌رود و در حرکتی راهبردی و هماهنگ با ترامپ فشار تحریم‌ها و تهدید ها را افزایش می‌دهد.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نگرانی خود را از محافظه کاری دستگاه دیپلماسی و  دل بستن به بدعهدی اروپا و تن دادن به باج خواهی آنان ابراز و این شیوه را مصداق اهانت به ملت دانست و افزود: بازگشت به بیانات راهبردی مقام معظم رهبری تنها چاره خروج از دور و تسلسلی این‌چنین است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار