فرسودگی شبکه دفع فاضلاب در اهواز/شناسایی نقاط دچار بالازدگی فاضلاب

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از فرسودگی یک سوم شبکه دفع فاضلاب در این کلانشهر و شناسایی نقاط دچار بالازدگی فاضلاب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا عالیپور، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان داشت: 400 نقطه از شهرداری اهواز که در تابستان که هیچگونه بارشی هم وجود ندارد و با مشکل بالازدگی فاضلاب مواجه هستند به فرمانداری و شرکت آبفا اهواز منعکس شدند که این نقاط در فصل بارندگی شرایط سخت تری خواهند داشت.

فرسودگی شبکه دفع فاضلاب در اهواز/شناسایی نقاط دچار بالازدگی فاضلاب

وی با بیان اینکه یک سوم شبکه دفع فاضلاب اهواز فرسوده است تصریح کرد: یک سوم از این کلانشهر نیز سیستم دفع فاضلاب ندارد و این شبکه در اهواز با یک سوم ظرفیت خود فعال است.

عالیپور به وجود 10 ایستگاه پمپاژ مشترک با شرکت آبفا اشاره کرد و اذعان داشت: برخی شبکه های اصلی شهرداری مختص دفع آب های سطحی است، اما برای دفع فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد و حتی کارکنان شهرداری در لایروبی نیز با آبفا همکاری می کنند.

فرسودگی شبکه دفع فاضلاب در اهواز/شناسایی نقاط دچار بالازدگی فاضلاب

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در ادامه افزود: با میزان اعتبارات تخصیصی و توان مالی در خوزستان شبکه دفع فاضلاب در سال های آینده هم با این نگاه به موضوع زیرساخت شهری حل نمی شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: شبکه دفع آب های سطحی شهر اهواز مبتنی بر شبکه فاضلاب است، زیرا میانگین بارش های سالیانه در اهواز کم و بارش میانگین 30 میلیمتر حداکثر در 2 روز از سال اتفاق می افتد و بقیه بارش ها زیر این مقدار است.

علیرضا عالیپور گفت: با توجه به انبوهی از مشکلات زیرساختی شهر اهواز، احداث شبکه دفع آب های سطحی از اولویت برنامه ریزان شهری خارج و پول به سمت سایر اولویت ها گرایش پیدا می کند.

فرسودگی شبکه دفع فاضلاب در اهواز/شناسایی نقاط دچار بالازدگی فاضلاب

وی بیان کرد: اگر شبکه فاضلاب اهواز سالم و بدون ایراد و ایستگاه پمپاژ آن فعال باشد، تا بارش های زیر 30 میلیمتر مشکل جدی نداریم و آب با یکی 2 ساعت تاخیر دفع می شود اما این شبکه فاضلاب فرسوده است.

عالیپور اظهار داشت: شرایط درآمدی فعلی شهرداری اهواز به گونه ای است که تنها به فکر پرداخت حقوق کارکنان خود است.

کنوکارپوس متهم اصلی تنگی نفس خوزستانی ها نیست

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در ادامه به متهم دانستن درخت کنوکارپوس در ایجاد تنگی نفس برای شهروندان اشاره کرد و افزود: متهم دانستن کنوکارپوس در ایجاد تنگی نفس اشتباه بود و شهرداری از همان ابتدا بر این مساله تاکید داشت.

علیرضا عالیپور اذعان داشت: طبق تحقیقات اداره کل محیط زیست خوزستان در گزارش جامع آلودگی مهم ترین آلودگی هوا و حتی آب آلودگی ناشی از فعالیت های نفتی، گازی و فلرها عنوان شده است.

وی اظهار کرد: از بارندگی سال گذشته تاکنون بر اساس مصوبات ستاد مدیریت بحران و شورای بهداشت خوزستان، 300 هزار کنوکارپوس هرس سنگین شده اند و بیش تر آن ها امسال اصلا به گل دهی نرسیدند.

انتهای پیام/گ

بالازدگی فاضلاب در مناطق شهری

برچسب ها: آبفا ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.