مشارکت ۴۵۰ هزار دانش آموز آذربایجان غربی در انتخابات شورای دانش آموزی

بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز از پایه سوم ابتدایی تا دوازدهم به تفکیک دوره تحصیلی و جنسیت در بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در استان شرکت می‌کنند.

 قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛ اظهار کرد: طبق پیش بینی‌ها ۲۶ هزار نفر به عنوان منتخبان شورای دانش آموزی در ۵ هزار مدرسه استان انتخاب می‌شوند.

وی بیان کرد: ترکیب منتخبین شورا‌های دانش آموزی متناسب با جمعیت دانش آموزان در مدارس بین ۵ تا ۱۱ نفر تشکیل و به عنوان بازوی مشورتی مدیر مدرسه به صورت رسمی از روز ۸ آبان ماه هم زمان با روز نوجوان و سالروز شهادت نوجوان بسیجی شهید فهمیده فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند.

قاسمی تاکید کرد: انتخابات شورای دانش آموزی همه ساله در هفته اول آبان ماه در تمامی مدارس ابتدایی از پایه سوم به بالا، متوسطه اول و دوم اعم از مدارس شهری، روستایی، استثنایی دخترانه و پسرانه چه دولتی و چه غیر دولتی به صورت همزمان برگزار شد.

وی گفت: اعضای شورای دانش آموزی پس از انتخاب با تقسیم وظایف و استفاده از خرد جمعی و توانایی و ظرفیت تمامی دانش آموزان مدرسه در قالب تشکیل ۸ انجمن مختلف از جمله قرآن و عترت، معارف اسلامی، اقامه نماز، سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و هنری، علمی و آموزشی، مهارت‌های زندگی و مشاوره‌ای استفاده نمایند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ۷ نفر از اعضای شورای دانش آموزی استان آذربایجان غربی شامل بر ۳ نفر دختر و سه نفر پسر و یک نفر هم از پیروان اقلیت‌های دینی به عنوان نماینده دانش آموزان استان برای مجلس دانش آموزان کشور انتخاب خواهند شد.

شورای دانش آموزی با هدف فراهم نمودن زمینه مناسب حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، در تمامی مدارس کشور تشکیل می‌شود و برای اولین بار در سال ۱۳۷۷ به عنوان یکی از ارکان مدرسه مورد توجه برنامه ریزان و سیاست گذاران آموزش و پرورش قرار گرفت و پس از یک دوره آزمایشی در سال ۱۳۷۹ به تمامی استان‌های کشور جهت اجرا ابلاغ شد.

مراسم بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی استان آذربایجان غربی به طور نمادین در مدرسه بهشت آئین ارومیه برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی استان آذربایجان غربی برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.