در گفت و گو با تلویزیون دولتی ارمنستان انجام شد؛

توضیحات سجادی در رابطه با سفر ارامنه زبان آموز فارسی به ایران

جوانان ارمنی زیادی خواهان یادگیری زبان فارسی هستندسفیر ایران در ارمنستان گفت:دانش آموزان و دانشجویان ارمنی زیادی خواهان یادگیری زبان فارسی هستند که هر ساله به منظور افزایش معلومات به ایران اعزام می‌شوند.


به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم سجادی سفیر کشورمان در ارمنستان صبح امروز (سه شنبه) در گفت‌وگو با شبکه سراسری تلویزیون دولتی ارمنستان پیرامون سفر ارامنه زبان آموز فارسی به ایران ضمن اشاره به سابقه تاریخی و تمدنی ایران، زبان فارسی را یکی از شیرین‌ترین و فراگیرترین زبان‌های جهان دانست و اظهار کرد: جوانان زیادی از کشور‌های خارجی مشغول یادگیری زبان فارسی در دانشگاه‌های مختلف جهان است.

وی ضمن تاکید بر تلاش‌های انجام شده برای آموزش زبان فارسی در ارمنستان اظهار کرد: نوجوانان و جوانان ارمنی زیادی در مدارس و دانشگاه‌های ارمنستان خواهان یادگیری زبان فارسی هستند که هر ساله به منظور دانش آفزایی و افزایش معلومات آنان در زمینه ایران تعدادی از آنان انتخاب و به ایران اعزام می‌شوند.

سفیر کشورمان در ادامه افزود: در سال جاری هم با تلاش‌های انجام شده تعدادی از فراگیران ارمنی در سه نوبت به شهر‌های تبریز، زنجان و اصفهان اعزام شدند و در آبان ماه هم در نظر داریم گروه ۲۵ نفره‌ای از این فراگیران را برای دیدن مناطق تاریخی، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری به اصفهان اعزام کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار