کشف لاشه قدیمی‌ترین کشتی تجاری جهان در اعماق دریای سیاه

کاوشگران انگلیسی موفق به کشف لاشه یک کشی تجاری یونانی در اعماق دریای سیاه شده‌اند که قدمت آن به ۲۴۰۰ سال قبل بازمی‌گردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاوشگران دانشگاه ساوت همپتون انگلیس موفق به کشف لاشه یک کشی تجاری یونانی در اعماق دریای سیاه شده اند که قدمت آن به 2400 سال قبل باز می گردد.

این کشتی یکی از 60 لاشه کشتی کشف شده در اعماق دریای سیاه است که در راستای اجرای پروژه باستان شناسی این دریا شناسایی شده است.

کشف لاشه قدیمی‌ترین کشتی تجاری جهان در اعماق دریای سیاه

در این پروژه سه ساله، کاوشگران از سیستم های بصری پیشرفته ای استفاده کردند که در اکتشافات گاز و نفت در اعماق دریا کاربرد دارند. آنها پس از کشف قطعه کوچکی از کشتی در عمق 2000 متری دریای سیاه که به کربن تبدیل شده بود، بقیه بخش های آن را شناسایی کردند. در چنین عمقی میزان اکسیژن اندک است و امکان حفظ ساختار یک جسم برای هزاران سال وجود دارد. این کشتی که گفته می شود از نوع تجاری بوده همچنان بخشی از استحکامات خود را حفظ کرده است.

در حال حاضر، این لاشه کشتی با 2400 سال قدمت، عنوان قدیمی ترین کشتی جهان را یدک می کشد. گفته می شود 400 سال قبل از میلاد مسیح، دریای سیاه یکی از راه آب های پررونق تجاری و از مستعمرات کشور یونان بوده است.

پیش از این لاشه کشتی های معروف رومی و همچنین بخشی از ناوگان دریایی قفقاز متعلق به قرن 17 میلادی در دریای سیاه کشف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار