مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد؛

سرعت عمل در رسیدگی قوه قضائیه به پرونده‌های قضایی

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: کثرت آمار پرونده‌هایی که در قوه قضائیه وجود دارد به دلیل این است که در رسیدگی به پرونده‌ها سرعت عمل وجود ندارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله نوری‌همدانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: باید در احقاق حق دقیق و صریح بود و در این زمینه عدالت داشت.

وی افزود: از گذشته امور قضایی دست علما بود و زمانی که رضا خان به حاکمیت رسید قضاوت را از دست علما گرفت، رضا خان برای ضربه زدن به علما از هیچ تلاشی دریغ نکرد و مقابله با عزاداری‌ها و حجاب از دیگر اقدامات ننگین وی بود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی تصریح کرد: کثرت آمار پرونده‌هایی که در قوه قضاییه وجود دارد که این موضوع به دلیل این است که در رسیدگی به پرونده‌ها سرعت عمل وجود ندارد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: در نظام اسلامی هر خدمتی که انجام شود دارای ارزش و اهمیت است، همه کارهای ما بر اساس نظام ولایی صورت می‌گیرد و این موضوع افتخار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: رژیم آل سعود در حال جنایت در یمن است و هر روز صدها کودک و انسان بی گناه در این کشور اسلامی به شهادت می‌رسند اما صدایی از کسی در نمی‌آید و دنیا واکنشی نشان نمی‌دهد.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: سرعت در احقاق حق یکی از موضوعات بسیار مهم است و قوه قضاییه باید به این موضوع توجه داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه مسئولان در زمینه رفع مشکلات مردم افزود: امروز چشم‌ها به نظام اسلامی دوخته شده است و باید گام‌های موثری برای رفع مشکلات کشور برداشته شود و دشمنان مأیوس شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر لزوم الگوگیری از نهضت سیدالشهدا‌(ع) عنوان کرد: امام حسین(ع) با واقعه عاشورا و کربلا به مردم درس می‌دهد که برای رسیدن به عزت باید از خود گذشت.

انتهای پیام/ ت

قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های قضایی سرعت عمل داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار