هزینه بالا یکی از مشکلات برق دار کردن چاه های دیزلی در مازندران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس خلیل پور مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری با اشاره به برگزاری هشت جلسه با موضوع طرح برق دار کردن چاه های آب کشاورزی دیزلی، گفت: در این جلسات که به ریاست آب منطقه ای استان و دبیری شرکتهای ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری تشکیل شد ، نمایندگانی از شرکتهای جهاد کشاورزی ، توزیع برق استان و غرب استان و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چالوس حضور دارند.

وی از مالکین چاه های آب کشاورزی دیزلی خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها پرونده مورد نظر را تکمیل نمایند و در طرح تبدیل موتور و تلمبه های دیزلی به برقی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در قبال دریافت تسهیلات مشارکت کنند.

حسین نصیر ناتری دبیر کارگروه استانی طرح برق دار کردن چاه های آب کشاورزی دیزلی هم در باره برق دار کردن چاه های آب کشاورزی دیزلی گفت: در شهرستانهای بهشهر و گلوگاه از لیست اولیه ۱۴۰۰ حلقه چاه معرفی شده ، با همکاری و تلاش نمایندگان کارگروه به ویژه مدیریت جهاد کشاورزی این دو شهرستان که با بررسی میدانی چاهها و لیست موجود درشرکت توزیع برق استان تطبیق داده شد و بخش زیادی از آنها که ازقبل برق دار بوده اند را از لیست خارج کرده و چاههای باقیمانده پس از پایش نهایی و برآورد مقدار مصرف سوخت جایگزین در تیر ماه ۹۷ برای برقی شدن به کارگروه کشوری ارسال شد.

وی افزود: با برگزاری هشت جلسه ، لیست متقاضیان دشت آزمایشی ( بهشهر و نکا ) بر اساس آمار ارسالی شرکت منابع آب ایران ، پایش و به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور اعلام شد که با حضور سرمایه گذاران طرح به مرحله اجرا خواهد رسید.

نصیر ناتری گفت: بررسی لیست مرحله دوم ۲۲ هزار حلقه چاه در دستور کار کارگروه قرار دارد.

دبیر کارگروه استانی طرح برق دار کردن چاه های آب کشاورزی دیزلی افزود: یکی از دلایل بی رغبتی کشاورزان برای برقی کردن چاههای آب کشاورزی هزینه بالای طرح است و در این گزارش اعتبارات لازم برای تسریع این طرح از مقامات فوق درخواست شد.

انتهای پیام/ م

هزینه بالا علت بی رقبتی برای برق دار کردن چاه های دیزلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.