پوتین: در صورت خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های میانبرد، پاسخ خواهیم داد

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد اگر آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد خارج شود، روسیه نیز پاسخی متناسب به این اقدام خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی گفت: اگر آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد خارج شود، روسیه نیز مجبور می‌شود پاسخی متناسب به این اقدام بدهد.

پوتین افزود: در صورتی که ایالات متحده از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد خارج شود، سوال اینجاست که آنها با موشک‌های جدیدی که در حال حاضر در دسترس است چه خواهند کرد. اگر آنها را به اروپا تحویل دهند، طبیعتاً پاسخ ما بایستی مشابه آنها باشد.

رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد بتواند در نشست پاریس با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد خروج این کشور از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد گفتگو کند.

پیش از این نیز دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین ضمن خطرناک توصیف کردن این اقدام تاکید کرده بود: در صورتی که آمریکا از این پیمان خارج شود، مسکو اقداماتی برای حفاظت از منافع خود انجام خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه شنبه، روسیه را به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار