کارشناس مسائل اقتصادی گفت:وجود نداشتن سیاست گذاری صحیح ارزی و چند نرخی کردن ارز سبب ایجاد شوک ارزی در بازار شده است.

سیاست ارزی ۴۲۰۰ تومانی شکست خورده است/سیاست گذاری صحیح ارزی ، راهکار گذر از التهاب بازار ارزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ پویا جبل عاملی کارشناس مسائل اقتصادی در همایش تخصصی عمق و پایداری بحران ارزی و آینده اقتصاد کشور که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و تولید کننده‌های مشهدی در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد گفت: وجود نداشتن سیاست گذاری صحیح ارزی، چند نرخی کردن ارز و مداخلات نابه‌جا در بازار سبب ایجاد شوک ارزی در بازار شده است.

وی با شکست خورده ارزیابی کردن سیاست ارزی ۴۲۰۰ تومانی افزود: با اینکه هدف از ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی کنترل قیمت کالا‌های اساسی در کشور بود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت کالا‌های اساسی نیز مانند سایر کالا‌ها افزایش داشته است.

جبل عاملی با اشاره به غیر منطقی بودن قیمت ارز در بازار کشور گفت:به نظر می‌رسد قیمت ارز در بازار در محدوده ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان در ماه‌های آینده ثبات نسبی داشته باشد.

در این همایش جمعی از کارشناسان اقتصادی مقابله با رانت خواری، به رسمیت شناختن قیمت ارز در بازار، تجدیدنظر در سیستم تخصیص ارز، عدم مداخله با ذخایر ارزی بانک مرکزی و کاهش بروکراسی‌های اقتصادی و تجاری را راهکار‌های گذر از التهاب بازار ارز در شرایط کنونی کشور اعلام کردند.
 
انتهای پیام//ز.م
 

ممکن است قیمت ارز در ماه های آینده ثبات نسبی داشته باشد

برچسب ها: نرخ ارز ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.