ثبت بیش از ۱۱ هزار شکایت در انتخابات پارلمانی افغانستان

رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که بیش از ۱۱ هزار تخلف و شکایات در رابطه با انتخابات پارلمانی این کشور به ثبت رسیده است.

ثبت بیش از ۱۱ هزار شکایت در انتخابات پارلمانی افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که بیش از ۱۱ هزار تخلف و شکایات در رابطه با انتخابات پارلمانی این کشور به ثبت رسیده است.

«عبدالعزیز آریایی» رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که بیش از 11 هزار شکایت انتخاباتی در ولایت‌های افغانستان ثبت و دسته‌بندی شده و بررسی این شکایت‌ها نیز آغاز شده است.

آریایی به «آناتولی» گفت: 34 کمیسیون ولایتی افغانستان حق تصمیم‌گیری دارند، بنابراین نگرانی خاصی وجود ندارد و در زمان تعیین شده کار انجام می‌شود.

وی ضمن اظهار اینکه شکایات فردی در انتخابات در اولویت قرار ندارند، افزود: شکایات به 30 دسته تقسیم‌بندی شده است و براساس نوع شکایات به آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

به گزارش کمیسیون انتخابات افغانستان حدود 4 میلیون نفر از شهروندان افغانستان در انتخابات پارلمانی این کشور در شنبه و یک‌شنبه این هفته مشارکت کردند و به غیر از ولایت «قندهار» و «غزنی» انتخابات در 32 ولایت دیگر افغانستان برگزار شده است.

طبق قانون انتخابات افغانستان 68 صندلی از 250 کرسی پارلمان به زنان، 10 کرسی به کوچی‌ها و یک کرسی دیگر نیز به اقلیت 300 هزار نفری سیک‌ها و هندوها اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.