بیش از ۱۰۲ هزار نمونه خون بند ناف در کشور ذخیره شده است/درمان ۸۰ نوع بیماری با ذخیره خون بند ناف

مدیر توسعه محصولات و خدمات رویان از ذخیره بیش از ۱۰۲ هزار نمونه خون بند ناف در کشور خبر داد.

بیش از ۱۰۲ هزار نمونه خون بند ناف در کشور ذخیره شده است/درمان ۸۰ نوع بیماری با ذخیره خون بند نافبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛اشکان مزدگیر مدیر توسعه محصولات و خدمات رویان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ذخیره سازی بیش از ۱۰۲ هزار نمونه خون بند ناف در کشور خبر داد و افزود:تاکنون با ذخیره سازی خون بند ناف بیش از صد مورد پیوند در سطح کشور صورت گرفته است که میزان موفقیت این پیوند ها بیش از 70 درصد است.

مدیر توسعه محصولات و خدمات شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان کشور افزود: هم‌اینک ظرفیت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف تا ۲۰۰ هزار نمونه نیز در تهران وجود دارد و در سال‌های اخیر متقاضیانی از کشور‌های کانادا، انگلیس، عراق، ترکیه، آذربایجان نیز برای ذخیره‌سازی خون بندناف به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

وی گفت: به‌تازگی نمایندگی‌های شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در عراق و عمان نیز راه‌اندازی شده و هزینه پایین ذخیره‌سازی این محصول، در کنار شاخص‌های بالای چگونگی نگهداری به انضمام سطح کیفی ارائه خدمات به نسبت سایر مراکز دنیا سبب شده از کشور‌های مختلف درخواست راه‌اندازی نمایندگی رویان وجود داشته باشد.

وی افزود: از چندی قبل موضوع استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان انواع بیماری‌های عصبی نیز در دنیا آغاز شده و تحقیقات لازم برای آغازان در کشورمان نیز آغاز شده است.

مزدگیر ذخیره سازی پرده آمونیاتیکی را از جمله خدمت جدید شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان اعلام کرد و افزود: این مهم با چهار روش متنوع و با حداقل هزینه و با هدف درمان انواع بیماری‌ها از جمله در برخی سرطان‌هایی که منحر به نارسایی مغز استخوان می‌شود در این شرکت آغاز شده و متقاضیان باید قبل از آغاز شیمی درمانی از این خدمت جدید بهره‌مند شوند.
 

ذخیره سازی 3 هزار خون بند ناف در آذربایجان غربی

مزدگیر تصریح کرد: در دفتر نمایندگی شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در آذربایجان غربی تا کنون افزون بر ۳۰۰۰ نمونه خون بند ناف جمع‌آوری شده که هر سال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.