تیم ملی وزنه برداری با ترکیبی ناقص به ترکمنستان سفر می‌کند؟

تیم ملی وزنه برداری قرار است روز جمعه برای حضور در رقابت های جهانی عشق آباد به عشق آباد ترکمنستان برود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با وجود اینکه چند روز بیشتر تا شروع رقابت‌های جهانی 2018 وزنه‌برداری در شهر عشق‌آباد ترکمنستان زمان باقی ‌نمانده اما با این حال تکلیف باقیمانده های وزنه‌برداری از فهرست اصلی و رزرو جهانی مشخص نیست.

حسین سلطانی در دسته 73 کیلوگرم، عارف خاکی در دسته 89 کیلوگرم، رضابیرالوند و سهراب مرادی در دسته 96 کیلوگرم به‌عنوان 2 وزنه‌بردار اصلی و رحمان اورامه در همین وزن به‌عنوان وزنه‌بردار ذخیره ، علی هاشمی و امیر حقوقی در دسته 102 کیلوگرم، محمدرضا براری در دسته 109 کیلوگرم ، علی داودی در دسته 109+ کیلوگرم، 9 وزنه‌برداری هستند که تاکنون نامشان در فهرست ورودی و رسمی مسابقات جهانی عشق‌آباد ثبت شده است این در حالی است که هنوز تکلیف 2 وزنه‌بردار اصلی و 2 ملی‌پوش ذخیره برای رقابت های جهانی وزنه‌برداری در هاله ای از ابهام قرار دارد.

چنانچه در رقابت‌های جهانی 2018 عشق‌آباد ترکمنستان در حضور کشورهای صاحب سبک وزنه برداری جهان و بازگشت کشورهای محروم به عرصه رقابت ها صاحب مدال با ارزش جهانی شویم، می توان گفت توانسته ایم سربلند از رقابت های جهانی بیرون بیاییم. اما با این حال و با وجودی که ورزشکاران به مسابقات جهانی اعزام نشده اند از درون اردوی تیم ملی خبرهای چندان خوشحال کننده ای به گوش نمی رسد و آن طور که از ظاهر امر پیداست نباید توقع داشته باشیم مانند رقابت های جهانی آناهایم اوضاع برای ما خوب پیش برود.

شرایط ایجاب می کرد مسئولان فدراسیون نام محمد زارعی، علیرضا سلیمانی و همایون تیموری را که از ابتدای تمرینات برای مسابقات جهانی عشق آباد در اردوی تیم ملی حضور داشتند به کمیته برگزاری مسابقات جهانی ارسال کنند تا در آنجا به روی تخته بروند ولی به علت اینکه تنها چند روز تا شروع مسابقات جهانی وزنه‌برداری عشق‌آباد زمان باقی‌ مانده تنها باید با (9 نفر) یعنی 8 وزنه‌بردار اصلی و یک ذخیره در دسته 96 کیلوگرم در عشق آباد حاضر شویم و قید بقیه نفرات را بزنیم. موضوعی که بدون شک برای تیمی که سال گذشته در کشور ایالات متحده آمریکا برای نخستین بار در تاریخ وزنه برداری ایران بر بام قهرمانی جهان ایستاد و در این دوره هم قرار است برای دفاع از عنوان قهرمانی خود پا به سرزمین عشق آباد بگذارد نکته منفی به حساب می آید. قطعأ در ترکمنستان به لحاظ نتیجه تیمی و انفرادی چنانچه با ترکیب ناقص به ترکمنستان برویم چیزی عایدمان نخواهد شد و به جز 2 یا 3 وزنه‌بردار که توانایی گرفتن مدال را دارند، در سایر اوزان باید دست خالی و مانند لشگری شکست خورده به کشور بازگردیم.


بیشتر بخوانید:

براری: برای کسب بهترین عنوان وزنه برداری به عشق آباد می‌رویم/ در زمان مناسب از ورزش کناره‌گیری می‌کنم

پرچم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بر فراز فدراسیون ترکمنستان

لیست اولیه ورزشکاران ایران در مسابقات جهانی وزنه برداری اعلام شد


انتهای پیام/

اعزام 3 وزنه بردار به ترکمنستان در هاله ای از ابهام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار