آغاز سرشماری پاییزه پستانداران حیات وحش در خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از آغاز سرشماری پاییزه پستانداران حیات وحش خبر داد.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: سرشماری پستانداران به معنای پایش جمعیت حیات وحش ، نرخ زاد و ولد در استان ، مدیریت زیستگاه ها و برنامه ریزی جهت توزیع آب و علوفه در مناطق حفاظت شده است. 

وی افزود:آگاهی از جمعیت و پراکندگی حیات وحش تأثیر بسزایی در نحوه حفاظت از زیستگاهها و جلوگیری از انجام تخلفات داشته و به تبع آن درک بیشتر شرایط زیست گونه ها را میسر و در  رسیدگی به وضعیت آنان ، کمک شایانی به حفاظت محیط زیست می کند.

اکبری گفت:هرساله سرشماری پستانداران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان انجام می گیرد و سرشماری پاییزه طبق فرم زمان بندی توسط این اداره کل از امروز پنجم آبان ماه آغاز و تا نیمه اول آذرماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود:در سال جاری گروه های ناظر شامل تشکل های مردمی ، شکارچیان معتمد و قانونمند،جوامع محلی و اساتید دانشگاه و غیره در امر سرشماری حیات وحش با محیط بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان همکاری خواهند داشت.

وی اظهار کرد:در این برنامه مشارکتی گونه های شاخص پستانداران از قبیل آهو ، کل و بز ، قوچ و میش ، جبیر و غیره سرشماری خواهند شد.

اکبری گفت:حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی دارای 10 منطقه شکار ممنوع ، 4 منطقه حفاظت شده و 3 پناهگاه حیات وحش است.

انتهای پیام/غ

سرشماری پاییزه پستانداران حیات وحش در خراسان جنوبی آغاز شد

 

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.