فیس‌بوک در حال آماده کردن یک عینک واقعیت افزوده است

فیس‌بوک در حال آماده کردن عینک واقعیت افزوده خود است اما اعلام کرد که فناوری این عینک در حال حاضر آماده نیست.

فیس‌بوک در حال آماده کردن یک عینک واقعیت افزوده استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی که عینک‌های هوشمند گوگل در سال 2014 معرفی شدند، احتمالا جهان برای آن حاضر نبودند در حالی که HoloLens مایکروسافت هنوز کار زیادی دارد اما حالا واقعیت افزوده توانایی دارد در مقیاس گسترده‌ای انقلابی در حوزه فناوری ایجاد کند. تجربه واقعیت افزوده یا AR با دنیای واقعیت مجازی کاملا تفاوت دارد. واقعیت افزوده کاربر را در ارتباط با جهان واقعی نگه می‌دارد و اشیا و فعالیت‌هایی را در سطوح مختلف از جمله دیداری، شنیداری، لمسی و بویایی به آن اضافه می‌کند.

اگرچه نرم‌افزار موجود AR عملا باعث می‌شود یک کاربر به صورت پیشگام جهان اطراف خود را به صورت غیر قابل باوری تغییر دهد، هر کس از گوگل، سامسونگ، اپل و فیس‌بوک سخت در حال کار است تا هر دو صورت زندگی را پیشرفت دهد؛ چه مجازی و چه حقیقی. پس از معرفی اولین دستگاه سخت‌افزاری جنجالی خود، فیس‌بوک دیگر برای ساخت یک هدست برای تغییر روند زندگی تلاش نمی‌کند. فیس‌بوک قرار نیست یک وسیله جادویی مانند Oculus Rift بسازد اما فیکاس کرکپاتریک، مدیر بخش واقعیت افزوده شرکت فیس‌بوک تأیید کرده است که فیس‌بوک قصد ساختن عینک‌های واقعیت مجازی خود را دارد.

کرکپاتریک در مصاحبه‌ای با TechCrunch گفته است فیس‌بوک در حال روی عینک‌های هوشمند است اما متأسفانه، این محصول با پیش‌بینی غول شبکه اجتماعی جهان هنوز آماده نیست. البته این خبری بد برای فیس‌بوک به حساب نمی‌آید چرا که نیاز زیادی به توسعه و امنیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این محصول انقلابی قبل از عرضه است.

بر اساس مصاحبه کرکپاتریک، تا قبل از رونمایی از محصول انقلابی فیس‌بوک، این شرکت تحقیقات زیادی همراه با افراد با استعداد برای کار با فناوری‌های واقعیت افزوده و مجازی انجام خواهد داد که ممکن است آینده هدست‌های آینده را کاملا تغییر دهد. در هر حال، هدف نهایی این است که مردم مانند شخصیت‌های رمان Ready Player One زمان خود را با عینک‌های واقعیت افزوده بگذرانند اما نه در راه‌هایی که بتوان از آن سوء استفاده کرد.

همچنین فیس‌بوک می‌خواهد واقعیت مجازی را در خانه‌ها مورد استفاده بیشتر قرار دهد و واقعیت مجازی را به صورت همراه ارائه دهد. این کار با آماده کردن دو حالت برای هر دو تکنولوژی قابل انجام است که ممکن است زمانی هم همگرا شوند اما به صورت غریزی نمی‌تواند بر هر دوی آن‌ها حکومت کند.


بیشتر بخوانید: دلایل احتمال عزل مارک زاکربرگ از مدیریت فیس‌بوک چیست؟


انتهای پیام/

فیس‌بوک قصد دارد یک عینک واقعیت افزوده برای اپلیکیشن خود آماده کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار