درباره ویروس هپاتیت A بیشتر بدانید

رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت: ویروس هیاتیت A از طریق آب آلوده و از طریق دهانی منتقل می‌شود و این ویروس تا چهار ساعت در زیر ناخن‌ها زنده باقی می‌ماند.

درباره ویروس هپاتیت A. بیشتر بدانیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید موید علویان رئیس شبکه هپاتیت کشور افزود: هپاتیت A از طریق بیماری‌های منتقله از راه آب آشامیدنی ناسالم و غذای آلوده انتقال می‌یابد، باید زائران اربعین حسینی نسبت به رعایت بهداشت فردی و سلامت موادغذایی و آب هوشیار باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت: به دلیل سطح بهداشتی بالاتر ایران نسبت به کشور عراق، زائران اربعین به ویژه افراد زیر ۳۰ سال اگر اصول بهداشتی را به درستی رعایت نکنند ممکن است در معرض خطر ابتلا به هپاتیت A  هستند.


بیشتر بخوانید: نشانه‌هایی که به شما می‌گوید هپاتیت دارید! 


علویان ادامه داد: این بیماری در مناطقی با سطح بهداشتی پایین و در شلوغی جمعیت شیوع می‌یابد و ویروس آن بیشتر در اواخر پاییز و اوایل زمستان دیده می‌شود.

رئیس شبکه هپاتیت کشور تصریح کرد: ویروس بیماری هپاتیت A. از طریق دهانی-مدفوعی منتقل می‌شود و افراد مبتلا به این بیماری سابقه تماس با بیمار دیگری را دارند.

علویان خاطرنشان مرد: هپاتیت A در کشور‌های همسایه شیوع زیادی دارد، اما در ایران به دلیل سطح بهداشت بالاتر و آب آشامیدنی سالم شیوع کمی دارد. افراد جوانی که در کودکی هپاتیت A نگرفته اند در دوران بزرگسالی ممکن است به آن مبتلا شوند به همین دلیل رعایت بهداشت، استفاده از آب آشامیدنی سالم و شستشوی دست‌ها با صابون به زایران حسینی توصیه می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ویروس هپاتیت A تا چهار ساعت زیر ناخن ها زنده می ماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار