مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم عنوان کرد؛

برگزاری دوره های آموزشی و تأثیر در پیشگیری از طلاق در قم

کاویانی گفت:در این دوره‌های آموزشی نکاتی یادآوری می‌شود تا فرد با شعور عقلانی خود تصمیم بگیرد و این تصمیم به نوعی باشد که با دریافت مهارت‌ها در هر شرایط حریم‌ها حفظ شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سعیدکاویانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با اشاره به سیاست قضایی استان برای زوجین دارای درخواست طلاق گفت:زوجین باید دوره آموزشی پیش از طلاق را بگذرانند که این طرح در کشور بی‌نظیر است. پس از گذراندن دوره و صدور گواهی در صورت اصرار مجدد، سامانه تصمیم آنها را به خدمات قضایی ارجاع می‌دهد و مراکز خدمات قضایی دادخواست آنها را ثبت می‌کند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و تأثیر در پیشگیری از طلاق یادآورشد: در این دوره‌های آموزشی نکاتی یادآوری می‌شود تا فرد با شعور عقلانی خود تصمیم بگیرد و این تصمیم به نوعی باشد که با دریافت مهارت‌ها در هر شرایط حریم‌ها حفظ شود.

وی از کاهش 35 درصدی آمار طلاق در سه ماهه نخست سال با ارائه آموزش به زوجین خبر داد و اضافه کرد: این وضعیت نشان داد با افزایش مهارت زوجین پیش از تشکیل خانواده و آسیب‌هایی که در این زمینه است می‌توان از آمار طلاق‌ها جلوگیری کرد.

کاویانی بیان کرد: هر کسی که قصد طلاق دارد باید در این دوره‌ها شرکت کند و گواهی داشته باشد و اگر اصرار بر طلاق دارد باید گواهی این دوره را به همراه دیگر مدارک ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد که با ارتقا و ایجاد مهارت‌ها در زوجین می‌توانیم از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت نیروی انتظامی 10 درصد و دستگاه قضایی 20 درصد در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است تصریح کرد: 70 درصد کاهش آسیب‌های اجتماعی با توجه به سرمایه اجتماعی ناشی از مشارکت شهروندان است. طرح‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌طلبد که مسجد محور باشد تا به سرانجام مطلوب برسد.

انتهای پیام/ح

کاهش ۳۵ درصدی آمار طلاق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار