فواید شگفت انگیز پاشویه با آب گرم/ سم زدایی بدن با آب نمک امکان پذیر است؟

یک متخصص طب سنتی گفت: شست و شوی پا‌ها با آبگرم و نمک کاری بسیار مفید است، اما اصطلاح سم زدایی درباره این موضوع صحیح نیست.

محمدباقر مینایی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره سم‌زدایی بدن با پاشویه آب و نمک، اظهار کرد: شست‌شوی پا با ترکیب آب‌گرم و نمک، کاری بسیار مفید است اما اصطلاح سم زدایی درباره این موضوع درست نیست.

وی ادامه داد: شستشوی کف پا با محلول رقیق آب و نمک به دلیل جاذب بودن ملکول‌های اتم موجود در محلول باعث می‌شود تا با جذب آب میان‌بافتی تجمع یافته در کف پا که بر اثر پیاده روی و ایستادن‌های طولانی ایجاد شده است، شرایط بهبود پیدا کند اما با این کار سم‌زدایی صورت نمی‌گیرد.

دروغی با غنوان سم زدایی بدن با آب نمک/ از فواید شگفت انگیز پاشویه پاها با آب گرم بیشتر بدانید

وی بیان کرد: افراد دیابتی که در کف پای خود احساس برجستگی می‌کنند به صورتی که گویا روی سنگ راه می‌روند؛ یا کسانی که کف پای آن‌ها گزگز کرده و معمولا سرد است و یا حتی کسانی که کف پای آن ها بیش از حد گرم می‌شود، آب ولرم که هیچ ماده‌ای به آن افزوده نشده باشد بهترین ماده است؛ شستشو مداوم پا با آب ولرم به مرور مشکلات بیمار را حل می‌کند.

مینایی در خصوص علت این اختلالات، گفت: تری گلیسیرید و اسید اوریک دو ماده محلول در چربی هستند؛ این مواد گاهی در مفاصل و گاهی در بخش‌های میان‌بافتی تجمع پیدا کرده و معمولا مشکلاتی مثل تورم را در پی دارند؛ حرارت آب هنگام ماساژ این بافت چربی را باز کرده و باعث پخش شدن این مواد می‌شود.

دروغی با غنوان سم زدایی بدن با آب نمک/ از فواید شگفت انگیز پاشویه پاها با آب گرم بیشتر بدانید

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: چربی جامد بر خلاف چربی مایع،  طبعی سرد دارد، مانند آب که در حالت مایع طبع آن رو به گرمی می‌رود اما در صورت انجماد طبع سرد پیدا می‌کند، به همین دلیل در صورت تجمع آن در کف پا ممکن است مشکلات بسیاری به وجود آورد.

وی یاد آوری کرد: آب با تحریک غشای سلول‌های پوستی تجمع مواد در آن قسمت را تنظیم کرده و یکی از بهترین راه‌های استراحت پا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
فقط شیر