کریمی: استادیوم آزادی نیاز به بازسازی اساسی دارد

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: بیش از ۵۰ سال از عمر ورزشگاه آزادی می‌گذرد و باید دائم نسبت به بازسازی و ترمیم آن فعال بود.

کریمی: استادیوم آزادی به هزینه و اقدامات عمرانی نیاز داردبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، در مورد ورزشگاه آزادی و نیاز این ورزشگاه به ترمیم و نگهداری گفت: بیش از ۵۰ سال از عمر ورزشگاه آزادی می‌گذرد و پروژه‌ای که ۵۰ سال سن دارد و نیاز به نگهداری دارد، باید دائم نسبت به بازسازی و ترمیم آن اقدام کرد. این استادیوم نیاز به هزینه کردن و اقدامات عمرانی دارد. این برنامه جاری ما برای استادیوم آزادی است.

او در مورد تغییراتی که AFC برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در این استادیوم درخواست کرده بود گفت: قرار است فینال لیگ قهرمانان آسیا با حضور تیم فوتبال پرسپولیس ایران در این ورزشگاه برگزار شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری این فینال خواستار ایجاد یکسری تغییرات در این ورزشگاه شده است.

کریمی ادمه داد: مواردی که کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده است چندان جدی نیستند. یکی از این درخواست‌ها این بوده که رختکن داور‌ها از ورزشکاران جدا شود. محل استقرار خبرنگاران از ورزشکاران جدا شود و در مسیر یکدیگر نباشند.

کریمی: استادیوم آزادی نیاز به بازسازی اساسی دارد

او در مورد تغییرات انجام شده گفت: سیاست جدید فیفا باعث شد که ما مجبور شویم تغییراتی را ایجاد کنیم و ساختمان‌ها را جا به جا کنیم. تغییرات جزئی در کنار زمین باید انجام می‌شد، بحث نور و صوت استادیوم مطرح شده بود که عمده تغییرات انجام شده است. چون مهمان‌های خارجی در این بازی حضور خواهند داشت در وی آی پی ورزشگاه بهسازی انجام داده ایم و چیدمان صندلی‌ها را تغییر دادیم تا در آینده برای استفاده خودمان نیز شرایط خوبی داشته باشد.

کریمی در پاسخ به این سوال که AFC، دویست ایراد از استادیوم آزادی گرفته است و آیا این موارد رفع شده است یا خیر گفت: آن قسمتی که مربوط ما می‌شد ۳-۴ مورد بود و اگر موارد دیگری وجود داشت مسئولیتش با ما نبود. در کل ۲۴ ایراد از استادیوم آزادی گرفته شد که تا الان ۱۶ مورد آن کامل شده است و ۸ مورد باقی مانده است که تا قبل از بازی فینال انجام خواهد شد.

او در مورد مشکل اساسی استادیوم آزادی و برنامه‌ای که برای رفعش وجود دارد گفت: یک مشکل اساسی که خودمان داشتیم و از اسفند سال گذشته پیگیرش بودیم و حال نیز AFC به آن ایراد گرفته است، نحوه فروش بلیت و نحوه حضور مردم در استادیوم است. ما به شکل داربست فضایی را آماده کردیم تا بتوانیم تماشاگران را بازرسی بدنی کنیم که این شرایط نه در شان مردم ایران است و نه بزرگترین استادیوم کشورمان. از اسفند سال گذشته شروع به طراحی یکسری گیت‌های پیشرفته کرده ایم و آن‌ها را ساخته ایم و در همین روز‌ها نصب می‌کنیم. سیستم فروش بلیتمان به شکل کامل الکترونیکی خواهد شد و هرکس هر کجا که باشد می‌تواند بلیت بازی‌ها را به راحتی تهیه کند و به استادیوم بیاید و سر جای خودش بنشیند.

کریمی: استادیوم آزادی نیاز به بازسازی اساسی دارد

او ادامه داد: صندلی‌ها شماره دارند، اما کمی نیاز به اصلاح وجود دارد. تلاش ما این بود که در همین بازی بتوانیم به شکلی بلیت فروشی را انجام دهیم که هر نفر سر جای خودش بنشیند، اما شاید در این بازی به علت یکسری مسائل که مربوط به نیرو‌های انتظامی و نیرو‌های اجرایی می‌شود نتوان این کار را با دقت کامل انجام دهد. اما ما تمام سعی خودمان را می‌کنیم که در ادامه مسابقات این کار را انجام دهیم و شاهد نظم خوبی در استادیوم باشیم. شروع این کار شاید کمی سخت باشد و نیاز به کار فرهنگسازی دارد، اما به مرور زمان قطعا شرایط را بهبود خواهیم بخشید.

کریمی در مورد رونمایی از گیت‌های جدید گفت: در بازی فینالی که در ورزشگاه آزادی در پیش داریم تا قسمتی از این گیت‌ها و امکانات جدید نصب و رونمایی می‌شود و کامل شدن این فرایند را در آینده نزدیک انجام خواهیم داد.

او درمود هزینه این بازسازی‌ها گفت: ما ۲۴ مورد تغییرات باید انجام دهیم که از همه مهمتر صوت ورزشگاه است، که حدود ۱۴ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. اما بازسازی اساسی مجموعه آزادی با توجه به شرایط حال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پول نیاز دارد. در سال ۹۵ هزینه‌های بازسازی را ۷۰ میلیارد تومان برآورد کردیم و با ۷ میلیاردی که دولت به ما داد در سال ۹۶ پیمانکار کار خود را آغاز کرد. اما حال برآورد کرده ایم که نسبت به سال ۹۵ حدود ۳ برابر هزینه‌ها افزایش یافته است.

کریمی در مورد زمان پایان کارشان در استادیوم آزادی گفت: ما روز ۱۵ آبان همه کار‌هایی که باید انجام دهیم را کامل می‌کنیم. ۱۷ آبان مجموعه را ترک می‌کنیم تا نیرو‌های امنیتی و انتظامی مستقر شوند و کار خودشان را انجام دهند.

او در مورد اینکه صحبت‌هایی شده بود که شاید بازی ۲ تیم استقلال و سایپا در چارچوب رقابت‌های جام حذفی در استادیوم آزادی برگزا شود گفت: تصمیم گیرنده نهایی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است، اما ما نیز درخواست کرده ایم که تا زمان برگزاری فینال، بازی دیگری در این استادیوم برگزار نشود. چون ما هربار که کارگاه را فعال می‌کنیم نیرو‌های اجرایی را به اینجا می‌آوریم تا کار جدی می‌شود یک بازی می‌گذارند و و ما باید دوباره همه داربست‌هایی که زده ایم را جمع کنیم کارگاه را تعطیل کنیم و کار دوباره عقب می‌افتد. مسئولان اگر بخواهند در این مدت بازی در استادیوم آزادی برگزاری کنند ما نمی‌توانیم پروژه را تا زمان مقرر تحویل دهیم.

او درمورد کارگروهی که به دستور وزیر ورزش برای رسیدگی به مسائل مربوط به فینال لیگ قهرمانان آسیا تشکیل داده است گفت: کار‌هایی که برای فینال لیگ قهرمانان در حال انجام شدن است ۲ قسمت است. یک قسمت آن ما هستیم که از حدود ۲ هفته پیش نیروهایمان را مستقر کرده ایم و در حال انجام دادن کارمان هستیم. کارگروهی که وزیر ورزش دستور به تشکیلش دادند برای موارد باقی مانده است. نفراتی که قرار است به ایران بیایند یکسری مشکلات گذرنامه‌ای و گمرکی دارند و یکسری خبرنگار خارجی و داخلی نیز باید مقدمات حضورشان در استادیوم انجام شود که این کارگروه برای رسیدگی به این مسائل تشکیل شده است. نیکو خصال نماینده ما در این کارگروه است واگر هماهنگی لازم باشد صورت خواهد گرفت.

کریمی: استادیوم آزادی نیاز به بازسازی اساسی دارد

کریمی در مورد اینکه آیا مشکل مالی برای پیش بردن کارشان دارند یا خیر گفت: ۷ میلیارد از گذشته برای گیت‌های جدید تامین شده بود و برای ادامه کار وزیر ورزش حدود ۵ میلیارد به ما پول داد و اگر بازهم به پول نیاز داشته باشیم تامین خواهد شد و از این نظر هیچ مشکلی نداریم.

کریمی گفت: همه‌ی فعالیت‌هایی که ما در حال حاضر در این استادیوم انجام می‌دهیم مربوط به خواسته‌های AFC نیست و بخشی از کار مربوط به امور جاری استادیوم است. ما در کشور کلا همین استادیوم آزادی را برای میزبانی بازی‌های بزرگ داریم و باید از آن به نحو احسنت که نگهداری کنیم. این تصور که تمام کار‌هایی که در حال حاضر در استادیوم آزادی در حال انجام است مربوط به خواسته‌های AFC است تصور درستی نیست. ما اگر می‌خواهیم استادیوم آزادی برای همه بازی‌ها آماده باشد باید برای آن هزینه کنیم. در گذشته کمتر توجه کردیم از الان به بعد فعالیتمان را بیشتر خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: تقدیر "اینفانتینو" از رئیس فدراسیون فوتبال ایران

رضاوند: كيفيت زمين ورزشگاه تختی بسيار بد بود/ در جريان درگيری های پايان بازی نبودم

پرسپولیس ایران یک - السدقطر یک /ارتش سرخ ایران فینالیست آسیا شد +فیلم


انتهای پیام/

صحبت های کریمی در مورد بازسازی وزشگاه آزادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار